Poprvé měly školy letos možnost zvolit pro své žáky elektronickou formu písemky, tzv. e-zkoušku, a to v patnácti oborech vzdělání. Této možnosti využilo 28 škol. I když panovala představa, že úkoly vygenerované počítačem budou pro žáky náročnější, výsledky to nepotvrdily. Žáci, kteří skládali e-zkoušku, měli průměrný výsledek 2,73, a žáci ve školách, které si vybíraly konkrétní témata, dosáhli průměru 2,75.
Elektronická písemka proběhla na školách prakticky bez potíží a první zkušenosti ukazují, že pro žáky to bylo zajímavější než skládat zkoušku na papíře. Navíc řadě žáků, kterým dělá psaní z různých důvodů problémy, e-zkouška vysloveně pomohla. Kromě snadnější přípravy písemných zkoušek, oceňovali učitelé lepší čitelnost odpovědí, jejich objektivnější hodnocení i úsporu materiálu.
Školy také hodnotily podobně jako v minulých letech kvalitu jednotných zadání. Svoje náměty na vylepšení témat tentokrát poslalo cca 18 % škol.