Školu reprezentuje název, který si dala do svého školního vzdělávacího programu – „Škola pro všechny“. Chce být důstojným místem vzdělávání dětí i setkávání se s jejich rodiči, z nichž mnozí již jako děti tuto školu sami navštěvovali.
Škola si buduje dobrou pověst otevřeným, pozitivním přístupem k rodičovské veřejnosti, i tím, že nabízí nadstandardní péči o jejich děti ve smyslu kvalitního vzdělávání na základě humanisticky orientovaného, empatického přístupu.
Jak vyplývá z koncepčních záměrů školy, usiluje o to být skutečně kvalitní vzdělávací institucí, získávat si stále více veřejnosti (hlavně té rodičovské), aby tak byla zajištěna její budoucnost – aby měla dostatek žáků v předškolním i školním zařízení.
Důkazem tohoto úsilí je i skutečnost, že se škola od 90. let nechala inspirovat projektem Začít spolu, který klade důraz na individuální přístup k žákům, k zajištění jejich kvalitního všestranného rozvoje, na kooperaci žáků (a týmovou spolupráci učitelů) a rozvíjení jejich sociálních dovedností vůbec, v neposlední řadě i na zapojení rodičů do školního života – toto jsou priority, které škola dlouhodobě prosazuje a rozvíjí.
Závěrem je možno konstatovat, že hlavní cíl školy je budovat dobrou pověst školy, aby tak byla škola pro veřejnost, hlavně rodičovskou, důvěryhodnou institucí, které rodiče rádi svěří své dítě.
K pochopení kontextu fungování školy jsou do této kapitoly (viz níže) zařazeny ukázky z dokumentů školy, více v přílohách.
Vize školy
(viz příloha č. 12)
Cíle základní školy :
- Osvojit si strategii učení pro celoživotní vzdělávání
- Rozvíjet schopnost tvořivě myslet, logicky uvažovat, získávat informace, kriticky je hodnotit a pracovat s nimi při řešení problémů
- Vytvářet informační prostředí
- Vést k všestranné, účinné a otevřené komunikaci
- Učit toleranci, ohleduplnosti, schopnosti spolupracovat a respektovat práci a úspěch vlastní i druhých
- Vychovávat samostatné osobnosti, které umí uplatňovat svá práva a znají své povinnosti
- Poznávat lidi různých kultur a porozumět jim a naučit se s nimi žít
- Vést k odpovědnosti za své zdraví a ochranu životního prostředí
- Rozvíjet své reálné schopnosti a možnosti, hodnotit je a uplatňovat je s osvojenými vědomostmi a dovednostmi
Utváření partnerských vztahů – vnitřních i vnějších
- společné metodické sdružení (ZŠ, MŠ, ŠD)
- společné akce školy – pro žáky, rodiče, veřejnost
- informovanost veřejnosti
Koncepční záměr rozvoje školy do roku 2013
(viz příloha č. 9)
Škola a veřejnost:
- Rada rodičů – nejméně dvakrát ročně seznámit rodiče s děním ve škole
- Dle zájmu rodičů spolupráce na různých dokumentech školy
- Uskutečnění Dne otevřených dveří
- Společné akce s rodiči
Plán práce na daný školní rok
Základní cíl:
- plnění cílů Vize školy
- rozvíjet vzdělanost žáků – klíčové kompetence
- soustavně vést děti a žáky ke slušnému chování a vystupování
- vštípit dětem a žákům základní návyky z oblasti ekologického chování
- zaměřit se na kooperativní činnosti žáků při výuce i mimo vyučování
- podporovat partnerské vztahy mezi pracovníky jednotlivých součástí školy – společná metodická sdružení (ZŠ, MŠ, ŠD), příprava na školu (ZŠ, MŠ), příprava kroužků (ŠD, MŠ)
- spolupráce s rodinou
- podpora DVPP ve stanovených prioritních oblastech
- k hodnocení žáků využívat i standardizované testy
- evaluace a autoevaluace práce školy
Škola a veřejnost:
- Rada rodičů – v září, květnu a popř. dle potřeby seznámit rodiče s děním ve škole
- Obnova provozního řádu hřiště – spolupráce rodičů na dokumentu
- Uskutečnění Dne otevřených dveří – leden
- Spolupráce s rodiči v rámci ŠD – čteme dětem, exkurze. Dílny rodičů a spolupráce na projektech – Dýňová slavnost, vánoční a velikonoční jarmak a další dle zájmů rodičů nebo školy