Příloha č. 12: Vize školy

soubor přílohy soubor přílohy (156,93 KB)


 

Škola pro děti – postupné směřování k podobě otevřené komunitní školy

 

POSLÁNÍ: Dosažení demokratizace, humanizace a modernizace výchovného a vzdělávacího procesu včetně podmínek a prostředí.

 

OBECNÝ CÍL: Vnitřní transformace – utváření partnerských vztahů.

Poskytnout každému dítěti možnost dosáhnout v nějakém směru pocitu  úspěšnosti s tím, aby z naší školy odcházeli žáci nejen  s potřebnými znalostmi, ale i s dovednostmi a návyky, které jim umožní  orientaci v životě, se schopností přiměřeně řešit životní   situace i s chutí dále se vzdělávat.

 

KONKRÉTNÍ CÍLE:

1)    Cíle mateřské školy:

  • vytvořit prostředí plné pohody, klidu, pocitu bezpečí a jistoty
  • rozvíjet osobnost dítěte způsobem pro dítě přirozeným – prožitkovým učením
  • používat metody a způsoby práce přizpůsobené mentální a fyzické vyspělosti dětí
  • respektovat práva dítěte
  • vychovat dítě samostatné v práci, myšlení
  • veškeré dění, režim dne, plánování přizpůsobit potřebám dítěte
  • hrou, která je dětem nejpřirozenější a nejbližší, upevňovat a rozlišovat základní dovednosti
  • vytvářet prostor pro citový a mravní rozvoj dítěte
  • vést děti k lásce k přírodě, k životu ve všech jeho formách
  • vytvářet schopnost tolerance a sounáležitosti
  • vztah dítěte k sobě, k ostatním.. celému světu

2)    Cíle základní školy :

  • Osvojit si strategii učení pro celoživotní vzdělávání .
  • Rozvíjet schopnost tvořivě myslet, logicky uvažovat, získávat informace, kriticky je hodnotit a pracovat s nimi při řešení problémů
  • Vytvářet informační prostředí
  • Vést k všestranné, účinné a otevřené komunikaci
  • Učit toleranci, ohleduplnosti, schopnosti spolupracovat a respektovat práci a úspěch vlastní i druhých
  • Vychovávat samostatné osobnosti, které umí uplatňovat svá práva a znají své povinnosti
  • Poznávat lidi různých kultur a porozumět jim a naučit se s nimi žít
  • Vést k odpovědnosti za své zdraví a ochranu životního prostředí
  • Rozvíjet své reálné schopnosti a možnosti, hodnotit je a uplatňovat je s osvojenými vědomostmi a dovednostmi

3)    Utváření partnerských vztahů – vnitřních i vnějších

  • společné metodické sdružení ( ZŠ,MŠ,ŠD)
  • společné akce školy – pro žáky, rodiče, veřejnost
  • informovanost veřejnosti