Vize a cíle
V roce 2007 na žádost ředitele pedagogové podle vlastní volby vytvořili několik pracovních týmů s cílem provést SWOT analýzu silných a slabých stránek školy. Na základě vyhodnocení SWOT analýzy pak stejné pracovní skupiny na několika společných schůzkách stanovily vize a cíle školy. Vyšly z poslání školy být institucí, která bude v oblasti vzdělávání a výchovy nadále pružně reagovat na společenské požadavky – oprávněné i akceptovatelné v kontextu Evropské unie.
- Udržet dosavadní trend, kdy na škole působí plně kvalifikovaný pedagogický sbor vědom si svého poslání;
- pěstovat vzájemnou důvěru a respekt na linii vedení – pedagogický sbor – studenti – rodiče;
- respektovat důstojnost každého studenta – klienta a to, že student je plnohodnotným partnerem ve výchovně vzdělávacím procesu a že zde dominuje lidský rozměr;
- získat image instituce, která by byla centrem vzdělávání v tom nejširším smyslu, jejíž absolventi pomáhají změnit vzdělanostní strukturu regionu.
Vize a cíle školy jsou naplňovány i prostřednictvím ŠVP s důrazem na posílení vzájemných vztahů mezi vedením a pedagogickým sborem, pedagogickým sborem a studenty, pedagogickým sborem a rodiči.
ŠVP
Od 1. 9. 2009 se vzdělávání realizuje v primě a tercii podle školního vzdělávacího programu s názvem
Šestileté všeobecné gymnázium (dále jen ŠVP). V ostatních ročnících dobíhajícího oboru vzdělání Gymnázium –
šestileté postupuje podle Generalizovaného učebního plánu pro gymnázia s osmiletým studijním cyklem. Koordinátory
Školního vzdělávacího programu byli s jejich souhlasem jmenováni dva pedagogové (hlavní koordinátor a
ko-koordinátor). Po zavedení ŠVP na začátku školního roku 2009/2010 zůstal hlavní koordinátor, který si v současné
době doplňuje studium specializovaných činností Koordinátor ŠVP. ŠVP není uzavřený dokument, ve školním roce 2009-2010
se od září započalo s jeho naplňováním. Bude neustále upravován a pozměňován s ohledem na potřeby výchovně
vzdělávacího procesu na škole. Školní vzdělávací program (příloha č.2).