oblast
|
kritéria hodnocení
|
koncepce (vize, zaměření - zdroj ŠVP)
|
- srovnání vize, směřování školy v ŠVP se skutečností
- spokojenost pedagogických pracovníků s koncepcí školy
- spokojenost žáků s koncepcí školy
- spokojenost rodičů s koncepcí školy
- využívání možností prostředí školy, umístění v regionu…
|
ekonomické procesy
provozní náklady – zřízovatel
|
- srovnání rozpočtu s realitou
- rovnoměrnost a efektivita čerpání
|
ekonomické procesy
rozpočet – kraj
|
- srovnání rozpočtu s realitou
- rovnoměrnost a efektivita čerpání
|
ekonomické procesy
jiné zdroje finančních prostředků
|
- čerpání (poplatky MŠ, ŠD, ŠJ…)
- čerpání sponzorských darů
- využívání možností grantů a jejich čerpání
|
ekonomické procesy
doplňková činnost
|
- soulad s vnitřní legislativou školy i se zákony, předpisy, vyhláškami
- efektivita
|
organizační schéma
|
- efektivita delegování
- soulad pracovní náplně s realitou
|
kariérní růst a DVPP
|
- soulad se ŠVP a koncepcí školy
- účast pracovníků na DVPP
- efektivita DVPP
|
pracovní řád
|
- soulad se zákony a vyhláškami
|
podpora pracovníků školy
|
- spokojenost pracovníků s prostředím školy
- efektivita využívání prostředků FKSP v souladu s koncepcí školy
- efektivita kritérií pro odměňování
|
plán zaměstnanosti
|
- efektivita využívání aprobovanosti v souladu s koncepcí školy
- efektivita využívání schopností pracovníků
- podpora DVPP dle zájmů a schopností v souladu s koncepcí školy
- přijímání nových pracovníků v souladu s koncepcí školy
|
kultura školy
|
- spokojenost veřejnosti se školou
- návštěvnost veřejnosti na akcích školy
- spokojenost rodičů se školou
|
klima školy
|
- informovanost pracovníků školy dle potřeb pracovníků i školy
- informovanost rodičů
- zapojování pracovníků do dění ve škole
- spokojenost pracovníků
- spokojenost žáků
- spokojenost rodičů
|
ŠVP
|
|
prostorové a materiální podmínky
|
- využívání prostor a zařízení školy v souladu s ŠVP MŠ a ZŠ
- využívání prostor a zařízení školy s potřebami žáků a pracovníků školy
|
podmínky pro hygienické a bezpečné vzdělávání
|
- využívání prostor a zařízení školy pro hygienu a bezpečnost v souladu s ŠVP
- dodržování stravovacího a pitného režimu v souladu s ŠVP
|
psychosociální podmínky
|
- řešení problémů a konfliktů mezi dětmi
- spoluúčast dětí na řešení konfliktů
- začleňování všech do kolektivu
- trávení volného času dětí ve škole
|
personální podmínky (odborné a lidské)
|
- DVPP a provozních zaměstnanců v souladu s ŠVP školy
- aplikace poznatků z DVPP
|
organizační podmínky
|
- režim života školy v souladu s ŠVP školy
- školní řád a pravidla v souladu s ŠVP školy
|
spolupráce rodičů a žáků
|
- konzultace ve třech
- účast rodičů na akcích školy, třídních schůzkách, výuce, vzdělávání
|
spolupráce školy s jinými subjekty
|
- účast žáků na akcích občanských sdružení
- spolupráce se školskou radou
- spolupráce s obcí, třídění odpadu
- návštěva OÚ
- spolupráce s ostatními školami v regionu, společné vzdělávání
|
uplatňování strategií výchovy a vzdělávání pro rozvoj klíčových kompetencí – obecná charakteristika
|
- používání strategií výchovy a vzdělávání v souladu s ŠVP
- efektivita používaných strategií výchovy a vzdělávání
- žáci chápou smysluplnost jednotlivých strategií výchovy a vzdělávání
|
strategie vyučování (předměty)
|
- používání strategií výchovy a vzdělávání v souladu s ŠVP
- efektivita používaných strategií výchovy a vzdělávání
- žáci chápou smysluplnost jednotlivých strategií výchovy a vzdělávání
|
strategie učení
|
- žáci používají strategie učení v souladu s ŠVP
|
podpora žákům (intaktní i neintaktní)
|
- začlenění dítěte do kolektivu
- aktivní přístup dítěte k učení
- přijímání a využívání odlišností
- individuální přístup
|
podpora žákům (SPLUCGH a nadaní)
|
|
zjišťování dosažené úrovně klíčových kompetencí
|
- využívání klíčových kompetencí žáky v souladu s ŠVP
- dosažená úroveň klíčových kompetencí
|
zjišťování dosažené míry očekávaných výstupů v předmětech
|
- dosažená míra výstupů jednotlivými žáky
- soulad úrovně výstupů jednotlivých žáků s ŠVP
|
spokojenost
|
- spokojenost pracovníků
- spokojenost žáků
- spokojenost rodičů
|