Cílem dotazníku pro rodiče, jak uvádí ředitelka školy, je rámcově zjistit, jak rodiče žáků chápou proces hodnocení žáků, jak jsou spokojeni s formou, stylem, způsobem, mírou, přiměřeností hodnocení žáků na škole. Zda dávají „zelenou“ známkovému nebo slovnímu hodnocení. Příklad užívaného dotazníku pro rodiče – zjišťování názoru na systém hodnocení žáků:
Dotazník pro rodiče žáků
Vážení rodiče,
obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku, který pro nás bude zpětnou vazbou pro dosavadní systém a způsob hodnocení žáků. U každého výroku zakroužkujte prosím jednu z daných možností. Vyplněný dotazník můžete vložit do připraveného boxu na chodbě v přízemí nebo ho vhoďte do schránky u vchodu do budovy školy. Termín odevzdání vyplněných dotazníků je do 10. listopadu 2010. Závěry z dotazníku naší škole pomůžou při dalším vývoji hodnocení žáků školy. Dotazník je anonymní. Vyhodnocení bude zveřejněné na informační tabuli.
Děkuji za spolupráci
Vysvětlivky:
a) Rozhodně souhlasím
b) Spíše souhlasím
c) Spíše nesouhlasím
d) Rozhodně nesouhlasím
e) Nevím/nemohu posoudit
1. Podle známky poznám, co se konkrétně mému dítěti daří/případně v čem má problém. | a | b | c | d | e |
2. Jakákoliv známka (1 – 5) motivuje mé dítě k dalšímu učení. |
a | b | c | d | e |
3. Vyhovuje mi četnost známek. | a | b | c | d | e |
4. Myslím si, že mé dítě je objektivně známkováno. | a | b | c | d | e |
5. Současný způsob hodnocení ve škole, kterou mé dítě navštěvuje, mi vyhovuje (známkování) | a | b | c | d | e |
6. Myslím si, že mé dítě je přiměřeně známkováno. | a | b | c | d | e |
7. Vyhovují mi „hovorové hodiny“ ve třech (učitel – rodič – žák). |
a | b | c | d | e |
8. Mám dostatek informací o slovním hodnocení – vím, jak vypadá, jak funguje. | a | b | c | d | e |
9. Škola podněcuje mé dítě k učení. | a | b | c | d | e |
10. Myslím si, že slovní hodnocení motivuje dítě více než známky. | a | b | c | d | e |
11. Myslím si, že slovní hodnocení může dítě povzbudit. | a | b | c | d | e |