(61)

Struktura SWOT analýzy – rok 2009:

  • stručný vstupní popis ZŠ,
  • přehled použitých diagnostických technik a zdrojů informací,
  • strukturovaná velmi podrobná analýza vnitřního prostředí školy v podobě výčtu předností a nedostatků (přetrvává absence zhodnocení míry významu jednotlivých sledovaných položek/faktorů z hlediska konkurenceschopnosti školy):
  • vzdělávací program školy
  • personální podmínky
  • ekonomické podmínky
  • řízení školy
  • podíl školy na kladném ovlivňování a utváření osobnosti žáka
  • efektivita práce školy

(použité formulace jsou jasné, stručné, zcela konkrétní, na rozdíl od analýzy v roce 2007 již nedochází k nesprávnému zařazení jednotlivých položek mezi vnější a vnitřní faktory),

  • stručnější analýza vnějšího prostředí školy v podobě výčtu příležitostí a hrozeb (i zde přetrvává absence zhodnocení míry vlivu jednotlivých sledovaných položek/faktorů na školu). Stručnost plyne především z omezené dostupnosti informací o externím prostředí,
  • shrnutí představující kombinaci zdůraznění některých závěrů z předcházející analýzy a záměrů do dalšího období, vč. definování zásadní palčivé oblasti („ZŠ Nížkovice chybí 5. ročník“) a tedy následně prioritního cíle.