Struktura SWOT analýzy – rok 2009:
- stručný vstupní popis ZŠ,
- přehled použitých diagnostických technik a zdrojů informací,
- strukturovaná velmi podrobná analýza vnitřního prostředí školy v podobě výčtu předností a nedostatků (přetrvává absence zhodnocení míry významu jednotlivých sledovaných položek/faktorů z hlediska konkurenceschopnosti školy):
- vzdělávací program školy
- personální podmínky
- ekonomické podmínky
- řízení školy
- podíl školy na kladném ovlivňování a utváření osobnosti žáka
- efektivita práce školy
(použité formulace jsou jasné, stručné, zcela konkrétní, na rozdíl od analýzy v roce 2007 již nedochází k nesprávnému zařazení jednotlivých položek mezi vnější a vnitřní faktory),
- stručnější analýza vnějšího prostředí školy v podobě výčtu příležitostí a hrozeb (i zde přetrvává absence zhodnocení míry vlivu jednotlivých sledovaných položek/faktorů na školu). Stručnost plyne především z omezené dostupnosti informací o externím prostředí,
- shrnutí představující kombinaci zdůraznění některých závěrů z předcházející analýzy a záměrů do dalšího období, vč. definování zásadní palčivé oblasti („ZŠ Nížkovice chybí 5. ročník“) a tedy následně prioritního cíle.