soubor přílohy (204,04 KB)
Výchova ke zdraví a výchova ke zdravému životnímu stylu
prolíná všemi součástmi školy
hlavní oblasti realizace
- výchovně - vzdělávací proces
- materiální zabezpečení školy
- zdravý životní styl
- vztahy s vnějším okolím
1/ výchovně - vzdělávací proces
- tvorba ŠVP, dva pracovní týmy – podle vzdělávacího programu
- dodržování denních režimů – rodina - snažit se o synchronizaci
- vytváření správných návyků při sebeobsluze
- vytváření správných návyků při stolování, soběstačnost při přijímání potravy
- využívat možnosti pracovní výchovy ve vyučování i odpoledních činnostech
- systém VOKS s vybranými dětmi pokračovat individuálně
- preferovat pohybové aktivity žáků, zaměřit se na kvalitní výuku tělesné výchovy a pohybových her, jógy pro děti
- rozšíření výuky TV o rehabilitační cvičení
- učit zásadám bezpečného pohybu na ulici při vycházkách /odpolední činnosti/
- organizace škol v přírodě se zaměřením na turistiku, hipoterapii
- organizace sportovní olympiády
- pokračovat ve vytváření metodiky rehabilitační canisterapie
- hudebně pohybová a dramatická výchova - prezentace na veřejnosti - taneční vystoupení, divadlo
- využití solné jeskyně – program smyslové výchovy a relaxace
- prohlubovat odborné znalosti pedagogů – samostudium, organizované vzdělávání, internet, literatura a aktivně uplatňovat v přístupu k žákům, úzká spolupráce s rodinou
2/ materiální zabezpečení školy
- dokončení investiční akce - Výstavba spojovacího koridoru, oprava a zateplení střech
- oprava chodníků Koperníkova
- oprava elektroinstalace Skaunicova
- postupná výměna nábytku přizpůsobeného fyzickým zvláštnostem dětí
- vybavení všech učeben CD přehrávači, dále dle finančních možností
- udržovat estetické a hygienické prostředí ve třídách, dodržovat členění prostoru na pracovní a relaxační
- dokončení rekonstrukce - SNUOZELEN
- třídění odpadu ve škole
- dobudování cvičné kuchyně /Koperníkova/ dle projektu EU „Autisté nikoli v autu“
3/ zdravý životní styl
- zásady zdravé výživy uplatňovat i ve výchovně – vzdělávacím procesu – vhodné odměny, množství jídla přiměřeně pohybovým aktivitám
- zařazovat pobyt venku do výchovně – vzdělávací procesu ( vycházky, výlety, práce na zahradě )
- dodržování hygienických návyků při stolování
- dodržování doby klidu a pohybových aktivit, dodržování biorytmů
4/ vztahy s vnějším okolím
- spolupráce s Klubem rodičů
- připravit setkání s rodiči a zaměstnanci školy
- správně informovat rodiče na třídních schůzkách – nejen organizační informace, ale i koncepci školy
- taktní a citlivé jednání s rodiči na všech úrovních, kladné hodnocení a pochvala dítěte na prvním místě
- setkání se sponzory školy a Školskou radou
- spolupráce s ÚMČ Židenice – příprava oslav 15. výročí založení školy
- spolupráce s ČČK, Evangelická akademie, Pedagogická fakulta MU a jinými školami za účelem získání zkušeností a předání nápadů, s Canisterapeutickou asociací
- smlouva o spolupráci se ZOO Brno, sdružením Tlapka
- oslavy 15.výročí vzniku školy jako právnického subjektu v MČ Brno – Židenice
- spolupráce s německými a holandskými školami (Stuttgart, Utrecht, Ede)
Úkoly v oblasti rezerv
Jsme jeden tým, který zodpovídá za výsledky společné práce = zaměřit se na týmovou spolupráci (dvě pracoviště + dopolední + odpolední + noční )
Komunikace v organizaci
- připravit „Průvodce školním rokem“
- důsledné dodržování kompetencí – ředitelka – zástupkyně ředitelky – vedoucí učitelka – vedoucí vychovatel
- „stromeček“ pro přenos informací na principu osobní zodpovědnosti + Příručka jakosti v elektronické formě
- na každé poradě hlásit akce na měsíc – zápis do kalendáře, vyvěsit na infonástěnky, jmenovitá zodpovědnost
- centrální info nástěnka pro aktuální informace, povinnost zaměstnanců každý den sledovat, na Koperníkově nástěnka na chodbě u ředitelny, na Skaunicové nástěnka před logopedickou pracovnou
- pečlivé vedení tiskovin UN – Krejčí, Jeklová
- jednání s ředitelkou nebo zástupkyní ředitelky po domluvě kdykoliv, vždy mimo dobu vyučování!!!
Prezentace školy směrem k veřejnosti
Vyvrcholením prezentace naší školy na veřejnosti budou oslavy 15. výročí vzniku školy. (duben 2010 – vznik školy jako právního subjektu v MČ Brno – Židenice – 1.4.1995 )
Většina akcí bude podřízena těmto oslavám.
- Den otevřených dveří
- kalendář k 15. výročí
- výstava výtvarných prací žáků v Café Práh
- školní akademie
- vytvoření propagačního filmu
- vývěsky školy – hledat nová místa – úkol pro všechny
- aktualizace www stránek, foto do fotogalerie – předávat J. Jeklovi
- spoluúčast na výstavě k 20. výročí spolupráce Brno – Stuttgart ( 23. – 27.9.2009 – ŘŠ )
- spolupráce s ÚMČ Brno - Židenice – výzdoba prostor, příprava oslav 15. výročí ( Dělnický dům 16.4.2010 )
- spolupráce se ZŠ Gajdošova, ZŠ El. Přemyslovny
- spolupráce se speciální školou Znojmo
- spolupráce s Klubem rodičů
- Setkání se sponzory školy a Školskou radou
- dodržovat mlčenlivost v interních záležitostech školy