soubor přílohy (167,91 KB)
1. oblast autoevaluace cílů, záměrů ŠVP | |
Co (cíl) | Jak úspěšně se nám daří realizovat a naplňovat krátkodobé cíle |
Kritéria | Krátkodobé cíle MŠ |
Kdo | Učitelky na třídách |
Kdy | Červen |
Jak | Portfolia dětí, diagnostické přehledy |
Záznam | Dotazníky pro učitele |
Výstup |
2. učitelky zařazují do své práce netradiční formy práce(pokusy....) 3. jsou realizovány a písemně zpracovány jednotl. témat dny, mají vypovídající hodnotu a strukturu a jsou uloženy v portfoliích tříd 4. zpracovaný evaluační plán je funkční, srozumitelný, má vypovídající hodnotu a přispívá k rozvoji MŠ |
Závěr |
1. Diagnostika je přínosná a bude x nebude realizována v dalším školním roce. 2. Návrh na do vybavení tříd různými pomůckami, materiálem apod. 3. Portfolia tříd slouží k prezentaci MŠ a budou součástí kroniky MŠ. 4. Zařazení či nezařazení jednotlivých krátkodobých cílů do nového plánu roku (co ponechat, co vyloučit, co nově zařadit). |
2. oblast autoevaluace vzdělávacího obsahu a jeho realizace | |
Co (cíl) | S jakou úspěšností se nám daří prostřednictvím činností naplňovat jednotlivé kompetence a spec. cíle v 5 oblastech ŠVP na jed. třídách – zjistit cílennost a plánovitost práce |
Kritéria | Kompetence jednotl. oblastí Kurikula v integraci se specifickými cíli |
Kdo |
1. jednotlivé učitelky na třídách 2. jednotlivé učitelky na třídách 3. zástupkyně ŘŠ 4. zástupkyně ŘŠ |
Kdy |
1. provádění záznamů průběžně po celý rok, vždy po ukončení témat. okruhu 2. červen – % vyjádření naplňování jednotl. kompetencí a tím i spec. cílů 3. červenec – celkové shrnutí za MŠ 4. červenec – celkové shrnutí za MŠ |
Jak | Analýza dokumentace –TVP, analýza příprav, diskuse s kolegyní |
Záznam | Záznamový arch pro záznam naplňovaných kompetencí a specifických cílů |
Výstup |
1. % vyjádření zastoupení jednotlivých naplňovaných kompetencí na jed. třídách 2. kompetence a tím spec. cíle jsou x nejsou vyrovnané 3. způsob evaluace je x není funkční a přínosný 4. záznamy mají x nemají vliv na kvalitu plánování práce na třídách |
Závěr |
1. stanovení způsobu naplňování a plánování spec. cílů, příp. kompetencí v dalším šk. roce 2. na co je potřebné zaměřit se v dalším šk. roce 3. stanovení způsobu záznamu pro další šk. rok v jedn. třídách i v celé MŠ |
3. oblast hodnocení individuálních vzdělávacích výsledků | |
Co (cíl) | S jakou úspěšností se nám daří prostřednictvím činností naplňovat jednotlivé kompetence a spec. cíle v 5 oblastech ŠVP na jed. třídách – zjistit cílennost a plánovitost práce |
Kritéria |
Kompetence z kurikula |
Kdo |
1. jednotlivé učitelky na třídách 2. jednotlivé učitelky na třídách 3. zástupkyně ŘŠ |
Kdy |
1. provádění záznamů průběžně po celý rok, vždy po ukončení témat. okruhu 2. červen 2008 – % naplňování jednotl. kompetencí a tím i spec. cílů 3. červenec 2008 |
Jak | Analýza prací jednotl. dětí, rozbor pozorování a záznamů o jednotl. dětech, diskuse jednotl. uč. na třídě, diskuse na ped. poradě |
Záznam | Analýza práce dítěte – diagnostický list- grafomotoriky, logoped. vad, portfólium dítěte |
Výstup |
Jsou zpracovány a vyhodnoceny diagnostické listy a je stanoven ind. postup pro jednotl. děti. Portfólio jednotl. dětí obsahuje dostatek materiálu pro stanovení dalšího postupu vývoje. Jednotlivé materiály pomáhají při posouzení školní zralosti. U dětí došlo k pokroku ve sledovaných oblastech ve sledovaném období šk. roku. |
Závěr |
Dílčí rozhodnutí v posouzení školní zralosti dětí (příp. doporučení dítěte k OŠD) Závěry mohou pomoci při diskusi srodiči o pokroku jejich dítěte |
4. hodnocení podmínek vzdělávání | |
Co (cíl) |
Materiální a prostorové |
Kritéria |
RVP a ŠVP |
Kdo | Zást. ŘŠ + učitelky na třídách |
Kdy | Červen |
Jak |
Diskuse o nutných úpravách |
Záznam |
Vyjádření ped. i provoz. pracovníků |
Výstup | Doplněk do pořadavků na zřizovatele |
Závěr | Upravit organizaci provozu, příp. další opatření |
5. oblast hodnocení práce pedagogů i ostatích zaměstnanců | |
Co (cíl) | Zjistit promítnutí závěrů z kontrolní činnosti do kvality práce jedn. uč. dle zpracovaného plánu kontrolní činnosti |
Kritéria |
1. kurikulum 2. kritéria nenárokových složek |
Kdo | Zást. ŘŠ |
Kdy | Viz plán kontrolní činnosti |
Jak |
1. kontrola formální i obsahové správnosti vedení dokumentace 2. Průběžné sledování výsledků práce s dětmi (nástěnky, portfólia, náhodné vstupy) 3. kontrola stanovených úkolů (indiv., mimořádně) 4. následhy na třídách |
Záznam |
1. rozbor dokumentace třídy 2. analýza práce dětí, sledování nástěnek pro rodiče 3. Záznam z ped. porad, diskuse 4. Hospitační záznamový arch |
Výstup |
1. Vedení dokumentace odpovídá stanoveným legisl. požadavkům. 2. Nástěnky pro rodiče jsou funkční a aktuální, informují rodiče o činnosti třídy. Uč. pracuje v přirozených podmínkách spontánně, je kreativní, je na práci připravena. Uč. i ost. pracovnicím jsou jasné jejich úkoly a kompetence (je kontrolována kvalita, termín splnění) Uč. jsou schopné vést edukační proces bez větších problémů, z příp. závěrů jsou schopné vyvodit závěr a další postup. |
Závěr |
1. upravit vnitřní normy a kontroly nové legislativě 2. stanovit způsob a inovaci tak, aby byl informační systém pro rodiče funkční 3. jmenovitě pochválit a naopak i umět kritizovat práci sebe sama i ostatních 4. odrazový můstek pro další práci a ind. vedení jedn. uč. (v oblastech slabin či naopak v tom, v čem vynikají) |