soubor přílohy (361,83 KB)
Škola jako učební prostor - 2. stupeň
-
Proč se učíš?
- získané znalosti a dovednosti uplatním v budoucím životě
- chci dál studovat
- chtějí to rodiče
- chci se dovědět něco nového
- protože to chtějí učitelé a hodnotí mě
- jiné:
-
Jakému způsobu prověřování znalostí a dovedností dáváš přednost?
- ústní zkoušení
- rozsáhlejší testy nebo písemné práce
- projekty, referáty
- praktické dovednosti
- častější krátké testy a prověrky
-
Jsou k Tobě všichni učitelé naší školy stejně nároční?
- ano
- ne
- někteří učitelé jsou náročnější než jiní (mů žeš uvést příklad):
-
Vyučujícími je v jednotlivých předmětech převážně:
- kladen důraz na odříkání pouček ä definic bez nutnosti porozumění učiva
- kladen důraz na to, zda rozumíme poučkám a definicím
- kladen důraz na samostatné uvažování žáků a vlastní vyvození závěrů
-
Během výuky máš spíše možnost:
- pracovat pod vedením učitele, který ti určuje jednotlivé kroky tvé práce a pod jehož vedením dospěješ k výsledkům
- zvolit si vlastní postup bez přímúého vedení učitele, abys dosáhl požadovaného výsledku
- jiné:
-
Myslíš si, že vědomosti získané ve škole uplatníš ve svém budoucím životě?
- ano, většinu
- spíše ano
- spíše ne
- ne, vůbec
-
Když se ráno probudíš a máš jít do školy, tak většinou:
- se těšíš, protože se tam setkáš s kamarády
- se těšíš, protože získáš nové vědomosti a dovednosti
- se těšíš, protože výsledky tvé práce budou kladně ohodnoceny
- se netěšíš, protože budeš zkoušen a máš strach ze špatné známky
- se netěšíš, protože se k tobě okolí bude špatně chovat
- se netěšíš, protože se ti nelíbí způsob práce v hodinách
- je ti to jedno
- jiné:
-
Jaký způsob práce je ti nejbližší?
- samostatná práce pod vedením učitele
- práce ve skupině se spolužáky
- diskuse o problému s vyučujícími a se spolužáky
- samostatné vyvození poznatků bez vedení učitele
- soutěže a hry
- tvorba projektů
- tvoření výrobků, práce s materiálem
- přehrávání různých situací před tabulí, dramatizace
-
Jak se cítíš ve třídě
- jsem velmi oblíben
- myslím si, že nejsem oblíben
- myslím si, že nejsem přílíš obliben
- myslím si, že spolužáci mě nemají rádi
- spolužáci mě vylučují ze svého kolektivu
-
Kamarádi:
- nejlepší kamarády mám ve třídě
- ve třídě mám jednoho kamaráda
- ve třídě nemám kamaráda, ale se spolužáky vycházím dobře
- ve třídě nemám kamaráda, se spolužáky si nerozumím
- kamarády mám spíše mimo třídu, školu
- ve škole se cítím osamocen
-
Spolužák je ve třídě neoblíbený:
- snažíš se s ním sblížit a pochopit ho
- občas s ním promluvíš, aby se necítil sám
- raději s ním nemluvíš, aby tě ostatní nepomluvili
- vůbec si ho nevšímáš, jako by tam nebyl
- dáváš mu jeho postavení tvrdě najevo
-
Ve třídě se ztratí dražší věc a majitel ji hledá:
- pomáháš mu ji aktivně hledat
- naoko ji hledáš, ale nezajímá tě to
- nehledáš ji, protože to není tvoje věc
- nehledáš ji, protože jsi mu ji schoval
-
Co ti vadí na spolužácích ve třídě?
- mají jiné zájmy (nerozumím si s nimi)
- uráží mě
- nemohu říct, co si myslím, aby si ze mne nedělali legraci
- beru si bez dovolení moje věci
- nepřiznají se, když něco provedou, a trpí za to celá třída
- jiné:
-
Čas o přestávkách mezi jednotlivými vyučovacími hodinami využíváš:
- k oddychu a kontaktu se spolužáky
- k oddychu, ale jsi raději sám
- k opakování učiva před další hodinou
- k občerstvení (svačina, pití, toaleta)
- potřebuješ se projít mimo třídu, chybí ti pohyb
- k jiným účelům (uveď):
-
Pokud máš volnou hodinu, trávíš ji obvykle:
- v šatně se spolužáky
- jdeš se projít ven
- opakuješ si učivo a píšeš si domácí úkoly
- vyhledáváš samotu
- jdeš na oběd
- jiné (uveď):
-
Systém stravování v jídelně naší školy:
- ti vyhovuje
- ti nevyhovuje, protože:
- nepřemýšlíš o tom
- ve školní jídelně se nestravuješ
-
Kvalita jídla ve školní jídelně:
- jídlo je vdy chutné a teplé
- jídlo je chutné, ale studené
- jídlo mi většinou nechutná
- ve školní jídelně se nestravuji
-
Ve škole máme nové třídy s moderní výpočetní technikou (PC, interaktivní tabule, dataprojektory,
vizualizéry aj.).
- Napiš, ve kterých předmětech je tato technika vyučujícími využívána.
- Napiš, ve kterých předmětech není tato technika vyučujícími využívána.
- Můj vzkaz pro vedení školy (pro ŘŠ, pro ZŘŠ), co je dobré, v čem pokračovat, co ve škole zlepšit, čeho máš dostatek, co ti ve škole chybí: