Inovace ICT kurikula a úkoly plynoucí ze Strategie digitálního vzdělávání řeší Národní ústav pro vzdělávání od května 2016. Byla připravena koncepce rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení a navržen nový vzdělávací obsah pro vzdělávací obor Informatika i revidovaný obsah rozvoje digitálních kompetencí dětí a žáků.
Návrh revizí rámcových vzdělávacích programů v oblasti informatiky a informačních a komunikačních technologií (2018)
Celý dokument ke stažení
Před uvedením v platnost navržených úprav RVP se realizuje série opatření financovaných převážně z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání MŠMT, páteřní jsou:
- ověření koncepce rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení v praxi škol,
- vznik vzdělávacích zdrojů pro žáky (učebnice, aplikace, digitální učební materiály) s metodickými příručkami pro učitele – byly uveřejněny učebnice pro informatiku: http://imysleni.cz/,
- vznik vzdělávacích zdrojů (materiály, kurzy) pro učitele informatiky,
- vybavení a podpora škol při zavádění revidovaného ICT kurikula.