soubor přílohy (161,31 KB)
Třída………Předmět………Datum………………Vyučující……………………………………
Cíle hospitace ………………………………………………………………………….……………………….… ………………………………………………………………………………………………........
Cíle hodiny |
Úroveň realizace 3-2-1-0 |
Důkaz o splnění cíle |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Průběh hodiny
|
|
Klady
|
Rezervy |
Další informace učitele po hodině:
|
3 – výborný, 2 – velmi dobrý, 1- dobrý, 0 – nevyhovující
Hodnocení
A |
Plánování výuky |
3 |
2 |
1 |
0 |
Jsou stanoveny oborové i dovednostní cíle |
|
|
|
|
|
|
Cíle výuky jsou jasné a odpovídají potřebám žáků a požadavkům ŠVP |
|
|
|
|
|
Obsah učiva vychází z přirozeného světa žáků, vzdělávací cíle jsou smysluplné |
|
|
|
|
|
Zvolené činnosti vedou ke splnění stanovených cílů výuky |
|
|
|
|
|
Používané materiály jsou vhodné pro dosažení vzdělávacích cílů |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
B |
Učební prostředí – řízení výuky |
||||
Běžné úkony jsou dobře zvládány, čas je efektivně využíván |
|
|
|
|
|
|
Učivo je podáváno věcně a odborně správně |
|
|
|
|
|
Učebna poskytuje podněty pro výuku, je optimálně využívána |
|
|
|
|
|
Vyučující zjišťuje, co o tématu již vědí, vychází z jejich zkušeností |
|
|
|
|
|
Stanovená pravidla jsou všem jasná a je důsledně využíváno jejich dodržování |
|
|
|
|
|
Pokyny vyučujícího jsou jasné, přesné a žákům srozumitelné |
|
|
|
|
|
Žáci jsou vedeni k formulování otázek a problémů k probíranému učivu |
|
|
|
|
|
Vyučující vede všechny žáky k tomu, aby pracovali s maximálním nasazením |
|
|
|
|
|
Forma písemného záznamu je funkční a přiměřená |
|
|
|
|
|
Nekvalitní práce není tolerována |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C |
Přístup k žákům - komunikace |
||||
Vyučující respektuje rozdílné předpoklady a nadání žáků |
|
|
|
|
|
|
Vyučující poskytuje všem žákům přiměřený čas pro zvládnutí úkolu (učiva) |
|
|
|
|
|
Vyučující jedná s žáky přirozeně, vztah k žákům je partnerský |
|
|
|
|
|
Vyučující poskytuje žákům žádoucí vzor kultury jednání |
|
|
|
|
|
Mluvený projev vyučujícího je zřetelný, srozumitelný |
|
|
|
|
|
Písemný projev vyučujícího je čitelný, přehledný, gramaticky správný |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D |
Motivace a hodnocení |
||||
Žákům je zřejmá smysluplnost probíraného učiva |
|
|
|
|
|
|
Žáci mají dostatek možností si vzájemně radit, pomáhat, diskutovat, spolupracovat |
|
|
|
|
|
Žákům je zadávána možnost volby – zadávaných úloh, způsobu práce |
|
|
|
|
|
Pravidla pro hodnocení a klasifikaci jsou vyučujícím respektována |
|
|
|
|
|
Chyba je všemi chápána jako součást učení |
|
|
|
|
|
Je prováděna reflexe vyučovacího procesu |
|
|
|
|
|
Celková atmosféra třídy příznivě ovlivňuje vzdělávací proces |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 – výborný, 2 – velmi dobrý, 1- dobrý, 0 - nevyhovující
Závěry (náměty, doporučení, opatření, úkoly, termíny)
|