soubor přílohy (227,72 KB)
Jméno a příjmení:
Hodnocené období: 2009–2010
Portfolio učitele: ANO – NE
1. Výuka podporující učení
| 
 1.1  | 
 Plánování výuky pro maximální učení a porozumění  | 
| 
 a.  | 
 Učitel cílevědomě volí a srozumitelně formuluje vhodné cíle vyučovacích jednotek i vyšších celků 
  | 
| 
 b.  | 
 Při plánování vyučování vychází učitel ze schopností a již osvojených dovedností a znalostí žáků a míry jejich porozumění učivu.  | 
| 
 c.  | 
 Učitel již předem zvažuje, jak bude zjišťovat dosažení cílů výuky (co bude důkazem jejich dosažení), a v souladu s tím plánuje aktivity pro vyučovací jednotky a celky.  | 
| 
 d.  | 
 Do výuky učitel navrhuje a zařazuje činnostní aktivity (co nejvíce aktuální a vycházející ze života žáků), které efektivně vedou k porozumění učivu i k rozvoji klíčových kompetencí.  | 
| 
 1.2  | 
 Realizace efektivní výuky  | 
| 
 a.  | 
 Učitel v souladu s cíli výuky a s ohledem na úroveň celé třídy i jednotlivých žáků využívá vhodných strategií a metod práce tak, aby se všichni žáci zapojili do učení. Učitel pružně reaguje na aktuální stav a případné změny atmosféry ve třídě, aby stále žákům usnadňoval proces učení.  | 
| 
 b.  | 
 Tím, jak vyučuje, pomáhá učitel žákům propojit to, co už vědí a umí, s novými informacemi a dovednostmi. Pomáhá jim propojovat vše nové i s jejich životními zkušenostmi.  | 
| 
 c.  | 
 Učitel cíleně vytváří učební situace, v nichž žáci musí kriticky myslet, řešit problémy, komunikovat a spolupracovat s ostatními.  | 
| 
 d.  | 
 Učitel vede žáky k systematickému reflektování svého procesu učení, k myšlení o jejich vlastním poznávání, učení a myšlení.  | 
| 
 1.3  | 
 Vytváření podnětného, bezpečného (a zároveň náročného) prostředí při výuce  | 
| 
 a.  | 
 Učitel svým chováním vytváří prostředí, které povzbuzuje respekt a toleranci k názorům ostatních (žádoucí chování tak zároveň modeluje žákům), zásady správného chování jsou přirozenou součástí každodenních učebních aktivit.  | 
| 
 b.  | 
 Učitel povzbuzuje, podporuje a uznává úspěchy a podíl všech žáků na společné práci, zohledňuje při tom jejich individuální zvláštnosti.  | 
| 
 c.  | 
 Učitel je ve svých požadavcích na žáky náročný (vychází z rozpoznání možností nejbližšího rozvoje jednotlivých žáků), povzbuzuje žáky, aby riskovali a byli kreativní.  | 
| 
 d.  | 
 V učebně učitel vytváří bezpečné a podnětné prostředí, které zajišťuje, aby žáci měli blízko k učebním materiálům, technologiím a prostředkům zajišťujícím učení.  | 
| 
 1.4  | 
 Hodnocení žáka jako prostředek k učení a porozumění  | 
| 
 a.  | 
 Učitel před započetím práce informuje žáky o cílových pojmech, vědomostech a dovednostech a také o způsobu zjišťování výsledků jejich práce.  | 
| 
 b.  | 
 Učitel poskytuje žákům správně načasovanou, výstižnou a přesnou zpětnou vazbu. Žákům umožňuje demonstrovat porozumění učivu prostřednictvím různých typů úloh (včetně úloh praktických). Učitel hodnotí individuální pokrok žáků.  | 
| 
 c.  | 
 Učitel učí žáky hodnotit své vlastní výkony, výsledky práce a proces učení. Umožňuje jim spolupodílet se na formulaci hodnotících kritérií a indikátorů. Zároveň jim poskytuje možnost hodnotit práci ostatních žáků.  | 
| 
 d.  | 
 Učitel využívá výsledků hodnocení k adaptaci výukového procesu, metod, strategií i obsahu výuky a k pomoci žákům při stanovování jejich individuálních cílů.  | 
2. Zapojení do aktivit školy a života školního společenství
| 
 2.1  | 
 Zapojení se do školního týmu  | 
| 
 a.  | 
 Učitel aktivně a konstruktivně spolupracuje s kolegy, podporuje další rozvoj školy otevřeným a konstruktivním sdílením svých názorů, vědomostí, dovedností a myšlenek, podporuje úsilí ostatních členů sboru.  | 
| 
 b.  | 
 Učitel je loajální ke škole, respektuje rozhodnutí, která byla učiněna, respektuje názory ostatních členů sboru, respektuje důvěrnost informací, které mu byly sděleny.  | 
| 
 c.  | 
 Učitel se aktivně podílí na přípravě, realizaci, vyhodnocování a inovacích školního vzdělávacího programu – jeho obecných částí i částí zaměřených na oblasti a obory jeho specializace.E  | 
| 
 2.2  | 
 Zapojení se do aktivit na škole  | 
| 
 a.  | 
 Učitel se aktivně zúčastňuje společných mezitřídních či celoškolních projektů pro žáky, sám se spolupodílí na jejich přípravě, realizaci a vyhodnocení.  | 
| 
 b.  | 
 Učitel připravuje pro žáky své třídy zajímavé aktivity (rozvíjející jak jednotlivce, tak vztahy v žákovském kolektivu), s žáky své třídy připravuje i aktivity vyžadující spolupráci s jinými třídami (školami).  | 
| 
 c.  | 
 Učitel se zúčastňuje akcí pro rodiče (pro žáky a rodiče), sám tyto akce ve spolupráci s ostatními připravuje, realizuje a vyhodnocuje.  | 
| 
 Hodnocení rozvojových cílů stanovených v roce 2008  | 
|
| 
 hodnoceným  | 
 hodnotitelem  | 
| 
 
 
 
  | 
 
  | 
| 
 
 
 
  | 
 
  | 
| 
 Silné stránky hodnoceného  | 
 Prostor pro rozvoj a zlepšení  | 
| 
 | 
 
  | 
| 
 Rozvojové cíle na období 2010 -2011  | 
| 
 1. Stanoven vedením školy pro všechny učitele 1.2. Realizace efektivní výuky – moderní technologie (d) Zaměřit na výuku s ICT technologiemi - interaktivní tabule, PC, notebook, dataprojektor, vizualizér, … Konkrétní formulace měřitelného a doložitelného cíle: vytvořit minimálně 3 přípravy pro aktivní práci žáků a učitele s ICT technologiemi, které budou využity nejen pro ilustraci učitelského výkladu, ale i pro aktivní práci žáků Cesta: seznámit se s možnostmi, které dává pro práci s ICT technologiemi internet a jiné dostupné zdroje, případně využít kurzů DVPP Způsob sledování v portfoliu: 
 Na jednu hodinu takto zaměřenou bude pozván člen vedení školy nebo školní metodik ICT.  | 
| 
 2. Cíl(e) po dohodě s hodnotitelem si stanovuje hodnocený 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
| 
 Datum  | 
 Podpis hodnotitele 
  | 
| 
 Komentář hodnoceného 
 
 
 
 
 
 Datum: ................................... Podpis hodnoceného: ...................................  | 
| 
 Rozvojové cíle na období 2010 -2011  | 
| 
 1. Stanoven vedením školy pro všechny učitele 1.2. Realizace efektivní výuky – moderní technologie (d) Zaměřit na výuku s ICT technologiemi - interaktivní tabule, PC, notebook, dataprojektor, vizualizér, … Konkrétní formulace měřitelného a doložitelného cíle: vytvořit minimálně 3 přípravy pro aktivní práci žáků a učitele s ICT technologiemi, které budou využity nejen pro ilustraci učitelského výkladu, ale i pro aktivní práci žáků Cesta: seznámit se s možnostmi, které dává pro práci s ICT technologiemi internet a jiné dostupné zdroje, případně využít kurzů DVPP Způsob sledování v portfoliu: 
 Na jednu hodinu takto zaměřenou bude pozván člen vedení školy nebo školní metodik ICT.  | 
| 
 2. Cíl(e) po dohodě s hodnotitelem si stanovuje hodnocený 
 
 
 
 
 
 
 
 
  |