Příloha č. 5: Závěry autoevaluace z předchozího období

soubor přílohy soubor přílohy (199,14 KB)


 

Pozitiva (kvality)

  • Materiální vybavení školy odpovídá současným nárokům vzdělávacího procesu
  • Vysoká úroveň pracovníků školy v ICT dovednostech
  • Snaha o stálé inovace a zdokonalování vzdělávacího procesu
  • Dobrá adaptabilita školy z hlediska potřeb regionu
  • Nadprůměrné hodnocení maturantů ve srovnávacích testech z hlediska regionu a státu (Calibro)
  • Dobrá uplatnitelnost absolventů školy na trhu práce a v přijímacích řízeních na VŠ
  • Stálý kádr kvalifikovaných pedagogických pracovníků
  • Ochota pedagogického kádru k dalšímu vzdělávání
  • Aktivní a široká účast v mezinárodních projektech (Comenius, Leonardo, Interreg 3A, světová škola)
  • Zahraniční stáže žáků a partnerství s evropskými školami
  • Vysoká úroveň odborného vzdělávání a jazykových kompetencí absolventů
  • Zájmová činnost se opírá o umisťování v soutěžích a reprezentace školy na veřejnosti
  • Trvalý vysoký zájem o studium na škole
  • Dobrá úroveň spolupráce s rodiči, městem a regionem (podpora školy)
  • Zisk akreditace pro konání mezinárodních zkoušek z anglického jazyka (City & Guilds, London Institute) pro region Vysočina
  • Dobrá úroveň komunikace na úrovni žák – (třídní) učitel
  • Operativní řešení nahodilých problémů a preventivní opatření k jejich předcházení aktivně napomáhají zdravému klimatu ve škole
  • Nízká míra výskytu sociálně – patologických jevů (šikana, návykové látky, záškoláctví)
  • Vedení školy má důvěru a respekt svých podřízených.

Negativa (rezervy)

  • Soustavnější a cílená propagace výsledků práce školy na veřejnosti
  • Využívání statistických hodnocení úspěchů školy k výraznější motivaci žáků
  • Neexistuje trvalejší okruh spolupracujících lektorů cizích jazyků (rodilých mluvčí)
  • Systematičnost v hodnocení žáků a vedení pedagogické dokumentace
  • Nedostatečná komunikace a přenos informací mezi zaměstnanci školy
  • Interpersonální vztahy nejsou na úplně ideální úrovni
  • Výraznější podpora inovací a kreativity ve vzdělávacím procesu předmětovými komisemi
  • Relativně nízká možnost výběru mimoškolní činnosti pro žáky
  • Systematičnost spolupráce Školní rady s vedením školy
  • Zapojení širšího vedení školy do stanovení dlouhodobějších vizí a trendů v práci školy
  • Zapojení všech pedagogů do různých forem dalšího vzdělávání.

Rizika

  • Úbytek žáků v souvislosti s demografickým vývojem
  • Celostátní tendence snižování finančních nákladů na školství
  • Klesající zájem žáků o některé předměty a jazyky
  • Stárnutí pedagogického sboru.