soubor přílohy (199,14
KB)
Pozitiva (kvality)
- Materiální vybavení školy odpovídá současným nárokům vzdělávacího procesu
- Vysoká úroveň pracovníků školy v ICT dovednostech
- Snaha o stálé inovace a zdokonalování vzdělávacího procesu
- Dobrá adaptabilita školy z hlediska potřeb regionu
- Nadprůměrné hodnocení maturantů ve srovnávacích testech z hlediska regionu a státu (Calibro)
- Dobrá uplatnitelnost absolventů školy na trhu práce a v přijímacích řízeních na VŠ
- Stálý kádr kvalifikovaných pedagogických pracovníků
- Ochota pedagogického kádru k dalšímu vzdělávání
- Aktivní a široká účast v mezinárodních projektech (Comenius, Leonardo, Interreg 3A, světová škola)
- Zahraniční stáže žáků a partnerství s evropskými školami
- Vysoká úroveň odborného vzdělávání a jazykových kompetencí absolventů
- Zájmová činnost se opírá o umisťování v soutěžích a reprezentace školy na veřejnosti
- Trvalý vysoký zájem o studium na škole
- Dobrá úroveň spolupráce s rodiči, městem a regionem (podpora školy)
- Zisk akreditace pro konání mezinárodních zkoušek z anglického jazyka (City & Guilds, London Institute) pro region Vysočina
- Dobrá úroveň komunikace na úrovni žák – (třídní) učitel
- Operativní řešení nahodilých problémů a preventivní opatření k jejich předcházení aktivně napomáhají zdravému klimatu ve škole
- Nízká míra výskytu sociálně – patologických jevů (šikana, návykové látky, záškoláctví)
- Vedení školy má důvěru a respekt svých podřízených.
Negativa (rezervy)
- Soustavnější a cílená propagace výsledků práce školy na veřejnosti
- Využívání statistických hodnocení úspěchů školy k výraznější motivaci žáků
- Neexistuje trvalejší okruh spolupracujících lektorů cizích jazyků (rodilých mluvčí)
- Systematičnost v hodnocení žáků a vedení pedagogické dokumentace
- Nedostatečná komunikace a přenos informací mezi zaměstnanci školy
- Interpersonální vztahy nejsou na úplně ideální úrovni
- Výraznější podpora inovací a kreativity ve vzdělávacím procesu předmětovými komisemi
- Relativně nízká možnost výběru mimoškolní činnosti pro žáky
- Systematičnost spolupráce Školní rady s vedením školy
- Zapojení širšího vedení školy do stanovení dlouhodobějších vizí a trendů v práci školy
- Zapojení všech pedagogů do různých forem dalšího vzdělávání.
Rizika
- Úbytek žáků v souvislosti s demografickým vývojem
- Celostátní tendence snižování finančních nákladů na školství
- Klesající zájem žáků o některé předměty a jazyky
- Stárnutí pedagogického sboru.