soubor přílohy (213,69 KB)
KONTROLNÍ ČINNOST školní rok 2010/2011
Příloha č. 6 Ročního plánu na školní rok 2010/2011
Ředitelka školy vydala s účinností od 1.9. 2005 interní směrnici č. j. 471/05 kontrolní systém v souladu s ustanovením § 3 ods. 1 zákona 564/1990 Sb. v platném znění, který byl vypracován na základě požadavků zřizovatele č.j. 1296/05/R 26, aktualizován k 1.9.2008 v souladu se Zásadami vztahů JmK k PO ze dne 24.7.2008. Kontrolní systém byl vypracován ve spolupráci s vedoucími jednotlivých úseků.
Kontrolu provádí dle pracovní náplně:
- ředitelka školy - na všech úsecích
- zástupkyně ředitelky – na všech úsecích
- vedoucí vychovatel – výchovné skupiny internátu a ŠD
- vedoucí učitelka – budova Skaunicova
- školnice – úsek provozní
- hospodářka, vedoucí školní kuchyně – úsek stravování
- ekonomka – rozbory hospodaření, personalistika
- vlastní audity
Kontrolní a hospitační činnost bude zaměřena na všech úsecích na profesionální přístup pracovníků k dětem, metodickou zdatnost pedag.pracovníků a plnění hlavních úkolů školy, využívání alternativních metod práce v rehabilitačních třídách, implementaci získaných poznatků z DVPP ve výchovně vzdělávacím procesu, zavádění ŠVP do výchovně vzdělávacího procesu, týmovou spolupráci a bude dbát na maximální objektivitu
úkoly kontrolního systému
- dodržování školní legislativy na všech úsecích
- dodržování pracovně právních předpisů
- dodržování BOZP a PO
- dodržování příkazů ředitelky školy
- dodržování pokynů vydaných zřizovatelem
- dodržování metodických pokynů MŠMT (efektivní využívání a dodržování pracovní doby, evidence docházky, plnění závěrů porad jednotlivých úseků – kontrola na následujících poradách, plnění pracovních povinností vyplývajících z Pracovního řádu, dodržování hygienických zásad a pravidel řádného hospodaření na úseku školního stravování)
- Vnitřní finanční a kontrolní systém dle zákona č. 320/2001 Sb. je přístupný v Příručce jakosti.
- Námitky k průběhu kontroly a závěrům kontrolní činnosti mohou podat zaměstnanci k ředitelce školy.
Úsek pedagogický
Plán kontrolní a hospitační činnosti základní školy speciální
Kontrolní a hospitační činnost je v tomto školním roce zaměřena na plnění hlavního úkolu školy – sebeobsluhu a pohybovou aktivitu, implementaci získaných poznatků z DVPP ve výchovně vzdělávacím procesu, zavádění ŠVP do výchovně vzdělávacího procesu.
Dále na profesní přístup učitelek k dětem, jejich metodickou zdatnost s důrazem na diferencovaný přístup podle postižení dítěte, V neposlední řadě – využívání netradičních forem vzdělávání a vzájemné spolupráce (týmová práce).
Září - říjen
kontrola povinné dokumentace
- rozvrhy hodin
- tématické a individuální plány
- organizace vyučovacího procesu
- adaptace nových žáků
Listopad – prosinec
- uplatňování diferencovaného přístupu k žákům
- spolupráce učitel – asistent pedagoga – vychovatel
- zavádění nového ŠVP Elpis
- rozumová výchova
- sebeobsluha
- speciální logopedická péče – využívání spec. pomůcek a netradičních logoped. metod
- uplatňování motivace
Leden – únor
- spolupráce učitel – asistent pedagoga
- kontrola povinné dokumentace
- dodržování hyg. pravidel
- estetika a uspořádání pracovního prostředí, využívání pomůcek
- smyslová výchova
- sebeobsluha
Březen - duben
- kontrola odpoledního vyučování
- zkušenosti s ŠVP Elpis
- dodržování psycholog. zásad v průběhu dne
- strukturované učení
- příprava učitele
- tělesná a rehabilitační výchova
Květen - červen
- následné kontrolní hospitace
- kontrola dokumentace
- vřazení žáků a návrhy na přeřazení do tříd
Plán kontrolní a hospitační činnosti mateřské školy speciální
Kontrolní a hospitační činnost MŠ bude v tomto školním roce zaměřena na plnění Školního vzdělávacího programu, na spolupráci učitelek a asistentek pedagoga při výchovně vzdělávacím procesu, implementaci získaných poznatků z DVPP ve výchovně vzdělávacím procesu a na vlastní obsah vzdělávání.
září
- kontrola dokumentace související se začátkem školního roku – třída A, B
říjen
- kontrola vhodnosti adaptačního procesu - třída A
listopad
- kontrola ukončování diagnostického pozorování a tvorba edukačních plánů nových dětí - třída A, B
- kontrola naplňování denního režimu, individuální přístup k dětem – třída B
prosinec
- zjištění úrovně spolupráce a koordinace asistentky pedagoga s učitelkami – třída A
leden
- zjištění úrovně spolupráce a koordinace asistentky pedagoga s učitelkami – třída B
- kontrola zajišťování speciální logopedické péče - logopedka
únor
- kontrola úrovně spolupráce s rodiči – třída A, B
- kontrola vhodnosti integrovaných bloků, naplňování vzdělávacího obsahu – třída A
březen
- kontrola plnění dílčích cílů stanovených ve vzdělávací nabídce – třída B
duben
- kontrola TVP – naplňování týdenního plánu, zastoupení všech vzdělávacích oblastí – třída A
květen
- zhodnocení doplňkových aktivit – canisterapie, zooterapie, bazální stimulace – třída A, B
červen
- kontrola naplňování DVPP – třída A, B
- kontrola závěrečného hodnocení – třída A, B, logopedie
Hospitace jsou zaměřeny na třídy jako celek, zaměření na práci dané učitelky /asistentky bude oznámena min. tři dny předem. Plán hospitací může být aktuálně upraven dle potřeby, např. pokud vyvstane nějaký problém, po jeho vyřešení proběhne opětovná kontrola apod.
Plán kontrolní a hospitační činnosti – internát + ŠD
Kontrolní a hospitační činnost bude zaměřena na profesionální přístup vychovatelů a asistentů k žákům, zavádění nového ŠVP Elpis, plnění stěžejních úkolů školy ze strany zaměstnanců a k výchově ke zdraví a zdravému životnímu stylu.
Září - říjen
- bezpečnost žáků
- návaznost na dopolední výuku, zejména dohled na předávání žáků mezi dopoledními asistenty a odpoledními vychovateli, předávání informací
- kontrola dokumentace v jednotlivých výchovných skupinách
- hospitace ve výchovných skupinách u nových ped. pracovníků –seznámení s úrovní jejich pedagogických schopností, profesionálního přístup k dětem, individuální přístup k dítěti s ohledem na typ a stupeň jeho postižení
- dopravní výchova a jeho splnění zajištění bezpečnosti žáků při vycházkách, při canisterapii,
Listopad - prosinec
- bezpečnost žáků, sebeobsluha, pracovní výchova
- kontrola nočních služeb asistentů pedagogů
- kontrola plánů v jednotlivých vých. skupinách
- profesionálního přístup k dětem, individuální přístup k dítěti s ohledem na typ a stupeň jeho postižení
Leden - únor
- bezpečnost žáků, sebeobsluha, pracovní výchova
- hospitace – správné stolování (účast žáků při prostírání, chystání hrnečků, talířů a příborů před jídlem, úklid ze stolu); hygiena před jídlem a po použití toalety;
- kontrola dokumentace v jednotlivých vých. skupinách;
- hospitace – večerní hygiena a následný večerní program, ukládání žáků na lůžka;
Březen - duben
- bezpečnost žáků, sebeobsluha, pracovní výchova
- kontrola nočních služeb asistentů pedagogů;
- hospitace – zajištění bezpečnosti žáků při vycházkách, při canisterapii
- hospitace – dodržování režimu dne, struktura odpoledních činností;
- kontrola provozu internátu
Květen - červen
- bezpečnost žáků, sebeobsluha, pracovní výchova
- hospitace – využívání možnosti pobytu venku, práce na zahradě
- kontrola dokumentace v jednotlivých výchovných skupinách;
- hodnocení hospitační a kontrolní činnosti
Plán kontrolní a hospitační činnosti Praktická školy jednoletá
Září – říjen
- kontrola dokumentace třídy - zavedení třídních.knih, katalogových listů, osobní spisy žáků
- kontrola zajišťování bezpečnosti žáků.
- sledování psychohygienických podmínek, uplatnění diferencovaného přístupu k žákům, individuální přístup
Listopad – prosinec
- estetika a uspořádání pracovního prostředí, využívání pomůcek
- autismus – dodržování strukturovaného učení
- dodržování režimu dne, cvičná kuchyně, orientace v prostoru
Leden – únor
- zjištění úrovně sebeobslužných činností - pracovní činnosti, motivace,
- realizace pracovních činností v průběhu dne
Březen - duben
- zjišťování celkové úrovně znalostí a dovedností
Květen - červen
- příprava na závěrečné zkoušky
- hodnocení celoroční činnosti
Plán kontrolní činnosti pro ostatní úseky školského zařízení
Provozní úsek
1x týdně úklid budov
1x měsíčně kontrola skladu čistících prostředků a prádla
spotřeba energie
kniha závad, odstraňování závad
Za kontroly zodpovídá Hana Fruhvirtová, měsíčně informuje o provedených kontrolách ředitelku školy.
Zdravotnický úsek
1x měsíčně kniha úrazů
vybavení lékárniček a skříněk první pomoci
Kontroly provádí ředitelka školy (Ing. Šlampová, Mgr. Pohlová – doplňování lékárniček)
Ekonomicko správní úsek
V období červenec – prosinec 2010 proběhne finanční audit, zajištění vnější firmou.
čtvrtletně čerpání rozpočtu školy – Dr. Věra Havlíčková
pololetně stav hotovosti v pokladně – Krejčí
kontrola osobní dokumentace zaměstnanců – Dr. Věra Havlíčková
dodržování hlášení změn ZP – Rostislava Gorčáková
čerpání FKSP + cestovní náhrady - Rostislava Gorčáková
čerpání řádných dovolených – Rostislava Gorčáková
Úsek stravování
týdně hygiena provozu (lednice, roboty, kotel, apod.)
kritické body
měsíčně dlužné částky rodičů
dodržování norem + ViS Plzeň
porovnávání finančních normativů se spotřebou
dodržování spotřebního koše
degustační kniha
záruční lhůta potraviny
označení pracovních ploch a pomůcek
skladové zásoby – ved. kuchyně
velký úklid
Kontroly provádí – J.Brzobohatá, R.Gorčáková, ZŘ
Pravidelné hodnocení závěrů kontrol předkládají vedoucí úseků ředitelce školy na poradách 1x měsíčně poslední úterý v měsíci v 12,30 hod, v případě nutnosti řešení problému ihned.
BOZP
Měsíčně kontrola požárních knih – Rostislava Gorčáková
kontrola knih oprav a závad – Dr. Věra Havlíčková
V průběhu školního roku proběhne vnější audit všech směrnic BOZP a PO.
Plán kontrolní činnosti ve školním roce 2009/2010
|
||||||||||||
|
IX |
X |
XI |
XII |
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
ŘŠ – hospitační činnost MŠ, PŠ |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
ZŘ- hospitační činnost ZŠ |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
ZŘ - hospitační činnost PŠ |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
V - hospitační činnost internát |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
ŘŠ - úkoly z porad |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
ŘŠ – kontrola zdravotnického úseku |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
ŘŠ+ZŘ - kontrola řízení úseku stravování |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
ŘŠ - čerpání rozpočtu |
* |
|
|
* |
|
|
* |
|
|
* |
|
|
E - kontrola pokladny, cenin |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
* |
|
|
ŘŠ - účetnictví, faktury, dokumentace |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
E - mzdy |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
* |
|
|
E - kontrola archivu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
* |
RŠ - kontrola vedení osobních spisů |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
* |
E - stav inventarizace |
|
|
* |
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
H – dodržování hlášení změn ZP |
* |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
H – kontrola čerpání FKSP |
|
|
* |
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
H – čerpání řádných dovolených |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
* |
|
|
H – kontrola cestovních náhrad |
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
* |
|
|
Š - vizuální kontrola školy |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
ŘŠ – knihy oprav a závad |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
Š - stav skladu čistících prostředků |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
S – spotřeba energie |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
S – kontrola úklidu |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
H – kontrola požárních knih |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
* |
|
|
Ostatní úkoly - průběžně |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ŘŠ – ředitelka školy
- ZŘ – zástupkyně ředitelky
- V – vedoucí vychovatel internátu
- H - hospodářka
- E - ekonomka
- S - školnice