Předmět evaluace
|
Cíle evaluace
|
Kritéria evaluace
|
Podmínky vzdělávání:
|
|
|
Věcné podmínky
|
1. Vhodnost dětského
nábytku
2. Struktura
v prostoru pro děti
s PAS
3. Materiální
Vybavenost
|
1. bezpečnost, antropometrické požadavky,
dostatečnost
2. vymezení částí k jednotlivým činnostem,
vizualizovaný denní režim pro každé dítě
s PAS, aktuální obměny
3. dostatek vhodných pomůcek, dosažitelnost
hraček pro děti, zahrada – vybavenost,
bezpečnost
|
Životospráva
|
1. Pitný režim
2. Strava
3. Pohyb
4. Pravidelnost
5. Respektování
individuálních
potřeb
|
1. dodržování pitného režimu, volný přístup
k tekutinám pro děti během celého dne,
umožnění sebeobsluhy v nalévání
2. nabídka pestré stravy, ovoce a zeleniny,
nenucení dětí do jídla
3. dostatek volného pohybu – prostory MŠ,
tělocvična, zahrada, pobyt venku
4. zajištění pravidelného denního řádu,
flexibilita v případě potřeby
5. aktivita x odpočinek,
nenucení ke spánku
|
Psychosociální podmínky
|
1. Prostředí MŠ
2. Adaptace
3. Individuální Přístup
|
1. jednoduchost, útulnost, struktura, rodinná
a přátelská atmosféra, dostatek podnětů,
možnost volby - přístupnost hraček
2. nenásilný, klidný přístup, včasné zjištění
informací o dítěti (prevence problémů),
postupné zapojování do činností
3. vhodnost motivace, přiměřená zátěž, klidný
průběh výchovně-vzdělávacího procesu,
funkční komunikace – snižování, oční
kontakt, jasné pokyny pro každé dítě,
užívání hry
|
Organizace
|
1. Denní řád
2. Program
3. Bezpečnost
|
1. přizpůsobenost potřebám dětí, pružnost
a flexibilita
2. vyváženost podílů řízené práce a spontánních
činností, nadstandartní aktivity, dostatek času
pro hru a relaxaci, ohled na individuální
potřeby dětí
3. zajištění bezpečnosti – zamykání, vhodný
nábytek, dodržování pravidel třídy
|
Personální podmínky
|
1. Kvalifikovanost
2. Pedagogický sbor
3. Ostatní
zaměstnanci
|
1. dosažená odborná kvalifikace, průběžné
doplňování kvalifikace, DVPP, podpora
ředitelky školy
2. profesní jednání, spolupráce s odborníky
– SPC, pravidelná logopedická péče
3. zajištění provozu, pravidelná rehabilitační
péče, spolupráce s pedagogickým sborem
|
Spolupráce s rodiči
|
1. Spoluúčast rodičů
2. Informovanost
3. Rodinná výchova
|
1. důvěra a spolupráce mezi pedagogy a rodiči,
podíl rodičů na dění v MŠ
2. pravidelné informace o rozvoji dítěte v MŠ,
dohoda o společném postupu při výchově
a vzdělávání
3. podpora rodiny v péči o dítě, nabídka
poradenského servisu
|
Řízení MŠ
|
1. Pedagogický sbor
2. Informační systém
3. Motivace
od ředitelky školy
4. Plánování
5. Partnerské
spolupráce
|
1. jasné vymezení a dodržování povinností
a pravomocí pedagogických pracovníků
2. stanovení předávání informací, funkčnost
3. zapojování do řízení a rozhodování,
respekt k názorům pedagogů
4. funkčnost, opora o zpětnou vazbu, společná
tvorba ŠVP a TVP, smysluplnost evaluace
5. spolupráce se zřizovatelem, ZŠ, SPC, Zoo,
knihovna...
|
Cíle vzdělávání:
|
|
|
Dlouhodobé
|
1. Rozvoj dítěte
2. Příprava na školní
vzdělávání
3. Výchova
ke zdravému
životnímu stylu
|
1. vyrovnávání vývoje – posilování oslabených
oblastí, podpora sebeobsluhy
a samostatnosti, rozvíjení schopnosti
komunikovat jakoukoli formou
a schopnosti vyžádat si pomoc, utváření
hodnot a postojů
2. systematické rozvíjení kognitivní oblasti
pro nejvhodnější zařazení k dalšímu
vzdělávání, průběžná spolupráce
s psychology SPC i rodiči
3. neulpívání na jednostranné stravě, kladný
vztah k ovoci a zelenině, dodržování pitného
režimu, pravidelný pobyt venku, prevence
nemocí a úrazů
|
Dílčí
|
1. Naplňování dílčích
cílů pomocí
vzdělávací nabídky
|
1. vhodnost, individualizace náročnosti
úkolu, směřování k očekávaným
kompetencím
|
Vzdělávací obsah
______________
Vzdělávací proces
_______________
Výsledky vzdělávání
|
1. Téma
2. Integrované bloky
3. Třídní vzdělávací
program
_________________
1. Způsob práce
pedagogů
2. Průběh vzdělávání
_________________
1. Hodnocení
výsledků
|
1. vhodnost daného tématu
2. vhodnost tematických částí, naplňování
očekávaných kompetencí (viz evaluace
na úrovni třídy)
3. způsob zpracování, zahrnutí všech pěti
vzdělávacích oblastí, dosahování dílčích cílů
______________________________________
1. individualizace, vizualizace, struktura,
skupinová práce, bez frontálního systému,
užití názorného i prožitkového učení
2. interakce mezi učitelkou a dítětem
(partnerský vztah), komunikace mezi
učitelkou a dítětem (snižování, vhodný
komunikační systém), kvalita spolupráce
mezi pedagogy a s rodiči
______________________________________
1. plnění TVP, dosahování očekávaných
kompetencí u dětí
|