Tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6   Následující   ››

Již více než 180 firem prokazatelně využívá systém Národní soustavy kvalifikací

Newsletter NSK2, 2/2013  Konsorcium Hospodářské komory ČR, Svazu průmyslu a dopravy ČR a společnosti TREXIMA, které se podílí prostřednictvím sektorových rad na tvorbě Národní soustavy kvalifikací, ocenilo 22. května v klášteře dominikánů v Praze společnosti, které se rozhodly ověřit životaschopnost NSK ve své praxi. 

 

Ve školním roce 2013/2014 bude dokončena příprava jednotné závěrečné zkoušky pro učně

w04.jpg Praha, 29. srpna 2013 : Příprava nových závěrečných zkoušek pro žáky oborů vzdělání s výučním listem je v závěrečné fázi. Během školního roku 2013/2014 budou připravena jednotná zadání pro všechny obory s výučním listem včetně těch, kde se vzdělávají převážně žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Nová závěrečná zkouška stále není povinná, ale kolem 80 procent škol se k ní přidává dobrovolně. Žáci 3. ročníků učebních oborů by se proto měli připravit na to, že ji s velkou pravděpodobností budou na konci školního roku skládat.

 

5 otázek pro prvního manažera kvality v ČR dle NSK

Newsletter NSK2, 2/2013  Zkoušky z profesních kvalifikací jdou napříč různými obory a už nejsou v praxi nezná- mou. Tentokrát jsme  vyzpovídali absolventa zkoušky a majitele zatím ojedinělého osvědčení profesní kvalifikace manažer kvality pana doc. Dr. Ing. Ivo Formánka. 

 

Absolventi se lépe přizpůsobují firemním zvyklostem, mají ale nereálné představy o výši mzdy

Praha, 24. července 2013 Hlavními výhodami absolventů při hledání zaměstnání je jejich nezatíženost předchozími pracovními návyky a předpokládaná ochota se dále vzdělávat, vyplývá ze studie „Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – šetření v sekundárním sektoru“, která byla v rámci projektu VIP II – Kariérové poradenství zpracována v Národním ústavu pro vzdělávání (NÚV).

 

Tisková zpráva NSK2

NSK.jpg Tisková zpráva ze dne 16.7.2013 ke stažení.

 

Zbývají čtyři týdny pro plánování partnerství škol a firem v projektu POSPOLU

Do 8. srpna 2013 mohou střední odborné školy a učiliště podat nabídku na získání finančních prostředků na zajištění a realizaci pilotáže modelů vzájemné spolupráce s firmami při realizaci odborného výcviku či odborné praxe v rámci projektu Pospolu. Školy s firmami musí připravit dle zákona o veřejných zakázkách nabídku do soutěže, ve které bude rozděleno 25 partnerstvím škol a firem celkem 43 mil. Kč bez DPH. Základem samotné spolupráce musí být přítomnost žáků v reálném pracovním prostředí zapojených firem, kterou se zkvalitní rozvoj odborných kompetencí učňů i žáků maturitních oborů ve vybraných skupinách oborů. 

 

Na trhu práce není místo pro čerstvé absolventy

Národní ústav pro vzdělávání vydává stejně jako každý rok zprávu o nezaměstnanosti čerstvých absolventů. Letos jsou tyto výsledky vlivem ekonomické situace bohužel velmi nepříznivé. Absolventi, kteří si nenašli práci ihned po absolutoriu, zůstali bez práce téměř celý rok.

 

65 TISÍC ABSOLVENTŮ DOSTANE K VYSVĚDČENÍ I EUROPASS

Spolu s maturitním vysvědčením, vysvědčením o závěrečné zkoušce a výučním listem dostane více než polovina letošních absolventů středních škol a učilišť dodatek k osvědčení. Jde o jeden z dokumentů Europassu, který popisuje obsah a úroveň studia. Využijí ho především lidé, kteří se chystají do zahraničí na brigádu, stáž nebo by se rádi v zahraničí ucházeli  o práci. Zaměstnavatelé v evropských zemích z dodatků v angličtině nebo jiném cizím jazyce lépe zjistí, jaké kompetence a dovednosti uchazeč během studia získal

 

Právě skončily závěrečné zkoušky v učebních oborech

27. 6. 2013: Většina učilišť se letos dobrovolně přidala k jednotným zkouškám, jejichž kvalitu garantuje stát. Závěrečnou zkoušku podle jednotného zadání skládalo v průběhu června celkem 27 805 žáků. Ti, kteří neuspěli, mají možnost opravit si své výsledky v září.

 

Odborné školy a firmy se mohou přihlásit do pilotáže modelů spolupráce v rámci projektu Pospolu

Praha, 20. června 2013 - Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) zveřejnil na profilu zadavatele zadávací dokumentaci k výběrovému řízení na zajištění a realizaci pilotáže modelů spolupráce škol a firem.

 

Tisková zpráva NSK2

NSK.jpg Tisková zpráva ze dne 20.6.2013 ke stažení.

 

Odborné školy a firmy se mohou přihlásit do pilotáže modelů spolupráce v rámci projektu Pospolu

Praha, 20.června 2013 - Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) zveřejnil na profilu zadavatele zadávací dokumentaci k výběrovému řízení na zajištění a realizaci pilotáže modelů spolupráce škol a firem.

 

Profese kominíka už dávno není jen o štětce a knoflíku pro štěstí, zní z projektu vzdělávání dospělých

Nová legislativa na poli vzdělávání dospělých v ČR umožnila středním odborným školám zaměřit se na segment profesního (dříve dílčího) vzdělávání. Podle Jiřího Košťála ze Střední školy stavebních řemesel v Brně v Bosonohách to může vracet na trh práce řemesla, která chybí, ale někdy jim i navracet prestiž. V probíhajícím projektu ministerstva školství UNIV 3 může být příkladem obojího kominická profese.

 

Co si vzít na pohovor kromě životopisu? Evropský pas dovedností!

Sháníte práci, brigádu nebo se chystáte na stáž? Využijte k tomu životopis a další dokumenty Europassu, které mají jednotný formát v celé Evropě a pomohou vám srozumitelně a jednoduše prezentovat Vaše znalosti a dovednosti tak, aby jim i zahraniční zaměstnavatelé rozuměli. K životopisu si můžete přidat evropský pas dovedností a do něj vložit všechny relevantní doklady o Vašich dovednostech a znalostech, např. dodatek k osvědčení, certifikáty o jazykových dovednostech, maturitní vysvědčení, výuční list nebo vysokoškolský diplom. Čím více dokladů o Vašich znalostech a dovednostech máte, tím lepší šanci můžete mít při získání práce nebo brigády. 

 

Tisková zpráva NSK2

NSK.jpg Tisková zpráva ze dne 11.6.2013 ke stažení.

 

Na učilištích probíhají od začátku června závěrečné zkoušky

10. 6. 2013: Většina žáků posledních ročníků učebních oborů bude muset letos prokázat své znalosti a dovednosti při závěrečné zkoušce připravené podle jednotného zadání. O tom, zda to tak bude, rozhoduje škola. Letos se pro nové pojetí zkoušek rozhodlo 402 škol s učebními obory kategorie H a 139 škol s obory kategorie E, kde se učí převážně žáci se speciálními vzdělávacími potřebami.

 

Úspěšný první ročník Týdne uměleckého vzdělávání a amatérské tvorby

1tyden.jpg Tisková zpráva – V neděli skončil první ročník Týdne uměleckého vzdělávání a amatérské tvorby. K Týdnu se po celé republice přihlásilo a svoji akci do mapy zaneslo 254 hudebních, divadelních, literárních, tanečních, audiovizuálních a mezioborových projektů a akcí.

 

Odborníci HK ČR garantují kvalitu absolventů odborných škol

3. 6. 2013: Tiskové oddělení HK ČR a NÚV: Hospodářská komora České republiky (HK ČR) a Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) uzavřeli důležitou smlouvu o spolupráci na reformě závěrečných zkoušek v učebních oborech. Reforma probíhá v rámci projektu Nová závěrečná zkouška 2 (NZZ_2), který má za cíl vytvořit jednotná zadání pro závěrečné zkoušky žáků v oborech vzdělání s výučním listem. Odborníci z praxe nominovaní HK ČR budou garantovat podobu jednotných zadání pro 122 učebních oborů.

 

Koncept - nový projekt na pomoc dalšímu vzdělávání v ČR

Díky projektu Koncept by měli lidé získat lepší přístup k dalšímu vzdělávání, měli by mít k dispozici širokou nabídku kvalitních kurzů odpovídajících potřebám trhu práce, dostatek hodnověrných informací a také poradenské služby. 

 

Nejvíce Čechů pracuje v sekundárním sektoru, stejně jako v EU jejich počet ale klesá

Česká republika je v porovnání s ostatními zeměmi EU stále velice industriálně orientovaná. V roce 2010 bylo v sekundárním sektoru zaměstnáno téměř 1,8 milionu osob.  Za posledních 15 let se však počet zaměstnaných v tomto sektoru snížil o více než 220 tisíc. V ČR stejně jako v EU dochází ke stálému poklesu počtu zaměstnaných v primárním i sekundárním sektoru. Tento pokles byl evidentní již v minulých letech a lze ho očekávat také v letech budoucích.

 

Tisková zpráva NSK2

NSK.jpg Tisková zpráva ze dne 22.5.2013 ke stažení.

 

Střední školy začínají při vzdělávání dospělých spolupracovat se soukromými vzdělávacími institucemi

Střední odborné školy na Vysočině vstoupily do třetí fáze projektů, v nichž se od roku 2005 mění v podnikatele na poli celoživotního učení dospělých. Nyní v nich začaly spolupracovat i se soukromými vzdělávacími institucemi v celé ČR

 

Tisková zpráva NSK2

NSK.jpg Tisková zpráva ze dne 15.5.2013 ke stažení.

 

Tisková zpráva NSK2

NSK.jpg Tisková zpráva projektu NSK2 ke stažení. 14.5.2013

 

Tisková zpráva NSK2

NSK.jpg Tisková zpráva ze dne 14.5.2013  ke stažení.

 

Školy se právě rozhodují, zda budou zkoušet žáky učebních oborů podle jednotného zadání

Tisková zpráva, 26.4. 2013 - Střední školy s učebními obory začaly právě připravovat závěrečné zkoušky, které budou jejich žáci skládat v červnu.

 

V projektu Pospolu proběhne pilotáž modelů spolupráce škol a firem

DSC03298_1_1.JPG Tisková zpráva 15. dubna 2013    V rámci projektu Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi   (zkráceně Pospolu) proběhne od září 2013 pilotáž spolupráce škol a firem. Zadávací dokumentace k výběrovému řízení na pilotáž bude podle předběžných odhadů zveřejněna na přelomu dubna a května 2013 a o necelé dva měsíce později se budou moci školy a firmy do výběrového řízení hlásit. Z výběrového řízení na pilotáž vzejde celkem 25 partnerství, na realizaci jednoho partnerství je vyhrazena částka cca 1,75 mil Kč bez DPH. Pilotáž modelů spolupráce bude probíhat až do ledna 2015 ve všech regionech ČR a bude zaměřena na technické obory. 

 

Každý pátý mladý člověk v EU nemá zaměstnání

Tisková zpráva, 09. 04. 2013 Mladí lidé hledají v současné době práci daleko hůře než ti, kteří již mají nějaké pracovní zkušenosti. Zajímavé je, že absolventi ve svých prvních zaměstnáních uplatňují spíše měkké dovednosti, ty odborné a teoretické nehodnotí jako ty nejdůležitější.

 

Základním školám pomůže interaktivní průvodce upraveným RVP

(TZ Praha, 28. března 2013) Národní ústav pro vzdělávání připravil pro základní školy praktického pomocníka, který jim pomůže začlenit změny vyplývající z úpravy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání do jejich školních vzdělávacích programů.

 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6   Následující   ››