Tiskové zprávy

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6   Následující   ››

Pokles nově přijatých žáků středních škol se postupně zmenšuje

Roste podíl učňů strojírenských a elektrotechnických oborů, klesá zájem o gastronomické obory

 

Startují závěrečné zkoušky na učilištích. Poprvé se na všech školách konají podle jednotného zadání.

Praha, 1. června 2015: Podle nedávno přijaté novely školského zákona jsou všechny školy vyučující učební obory povinné připravit své závěrečné zkoušky na základě jednotného zadání. V průběhu června se budou konat na 478 školách, které mají žáky ve třetím ročníku. Konkrétní termíny si školy určují samy.

 

Zařízení ústavní výchovy pro děti se budou řídit novými standardy kvality péče

Jak by měla vypadat péče v dětských domovech, diagnostických nebo výchovných ústavech a dalších zařízeních nyní nově nastavují Standardy kvality péče o děti. MŠMT je schválilo jako metodický pokyn na kopnci března 2015.

 

Na veletrhu fiktivních firem bude obchodovat 118 studentských firem z 9 zemí

Dohadování kontraktů, obchodování se zahraničními partnery, prezentace a prodej návštěvníkům – to je rutinní součást každého veletrhu. Stejně, i když tentokrát ještě „fiktivně“, to zažijí žáci na Mezinárodním veletrhu fiktivních firem, který se ve dnech 17. – 19. března 2015 uskuteční v Křižíkově pavilonu E na pražském Výstavišti. Osobní záštitu nad veletrhem převzal ministr školství, mládeže a tělovýchovy Marcel Chládek.

 

Sérií čtyř webinářů se NÚV zapojí do Týdne otevřeného vzdělávání

Praha, 6. března 2015  On line semináři, tzv. webináři, z oblasti matematiky, historie nebo logopedie se Národní ústav pro vzdělávání chce zapojit do celosvětového Týdne otevřeného vzdělávání. Úvodní webinář bude zaměřen na to, jak by otevřené vzdělávání ve školách mohlo vypadat.

 

Proč je dobré nechat si ověřit znalosti

Za účelem zvýšení povědomí o nabídce projektu UNIV 3 stále probíhá celorepubliková propagační kampaň. Upozorňuje na možnost nechat si ověřit a uznat dosavadní znalosti a dovednosti.

 

Přihlaste své nejlepší instruktory

Praktické vyučování je nedílnou, někdy oblíbenou, jindy obávanou součástí vzdělávání na středních školách – od učilišť až po konzervatoře. Instruktor žákům předává nejen znalosti a dovednosti, ale také výrazně formuje jejich osobnost. Nejlepší instruktoři mohou být nyní nominováni na cenu, kterou v rámci projektu Pospolu vyhlašuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání. Záštitu nad Cenou Pospolu pro instruktora ve firmě převzalo Ministerstvo průmyslu a obchodu.

 

Učitelé mají chuť předávat si navzájem zkušenosti

Vzdělávacích seminářů projektu Lektoři a mentoři pro školy se zúčastní na tři sta pedagogů  

 

Přihlaste své nejlepší instruktory

Praktické vyučování je nedílnou, někdy oblíbenou, jindy obávanou součástí vzdělávání na středních školách – od učilišť až po konzervatoře. Instruktor žákům předává nejen znalosti a dovednosti, ale také výrazně formuje jejich osobnost. Nejlepší instruktoři mohou být nyní nominováni na cenu, kterou v rámci projektu Pospolu vyhlašuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání. Záštitu nad Cenou Pospolu pro instruktora ve firmě převzalo Ministerstvo průmyslu a obchodu.

 

Národní soustava kvalifikací vstoupila v život, její výsledky využívá již více než 1 100 zaměstnavatelů

Národní soustava kvalifikací (NSK) představuje průběžně budovaný, státem podporovaný a občany i zaměstnavateli využitelný registr profesních kvalifikací existujících na pracovním trhu v ČR. Umožňuje zájemcům získat celostátně uznávané osvědčení o jejich profesní kvalifikaci, aniž by museli zasednout do školních lavic. 

 

Ostrý start jednotných závěrečných zkoušek v učebních oborech

16. února 2015: Poslanecká sněmovna přijala v pátek 13. února 2015 novelu školského zákona, která zavádí jednotné závěrečné zkoušky v učebních oborech. Završuje se tím reforma závěrečných zkoušek, která má zvýšit prestiž výučního listu. Ústní, praktické i písemné zkoušky se budou připravovat podle jednotného zadání, úroveň bude tedy srovnatelná na všech školách.

 

Ve svém oboru pracuje 46 % vyučených a 36 % maturantů, nejlépe jsou na tom vyučení strojaři

Praha, 4. února 2015    Svou profesní kvalifikaci uplatní na trhu práce jen méně než polovina pracovníků, mladí lidé jsou na tom obvykle hůře. Zcela mimo obor studia a odborné přípravy odchází 37 % vyučených a 31 % maturantů. Výsledky šetření shrnuje studie Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání 2013.

 

Rozšíření vzdělávacích programů v chemickém odvětví pomáhá zvýšit jeho konkurenceschopnost

Nová legislativa na poli vzdělávání dospělých v ČR umožnila středním školám a dalším vzdělávacím institucím zaměřit se na segment profesního vzdělávání. To může vracet na trh práce např. řemesla, která chybí, ale někdy jim i navracet prestiž. Tato skutečnost se řeší v právě probíhajícím projektu ministerstva školství UNIV 3.

 

Tři roky po ukončení studia je v současném zaměstnání spokojeno 87 % absolventů VOŠ

Praha, 21. ledna 2015  Zhruba 63 % absolventů vyšších odborných škol (VOŠ) se uplatní přímo v oboru, který vystudovali, 18 % v oboru příbuzném. Absolventi oceňují odborné teoretické a praktické znalosti a dovednosti, které studiem získali. Potýkají se však stále s nižšími platy a nižší prestiží oproti absolventům vysokých škol. 

 

Kraje se shodují: Vzdělávání dospělých na středních školách je šancí pro školy i pro trh práce

Velkou podporu má ze strany krajských úřadů princip vzdělávání dospělých na středních školách. Kraje z pozice zřizovatelů škol tento princip systémově podporují už téměř celou jednu dekádu. S negativním demografickým vývojem tato podpora ještě výrazně roste. 

 

Reakce na článek „Školský zákon se zadřel kvůli testům IQ“

Článek „Školský zákon se zadřel kvůli testům IQ“ (22. 12. 2014 – Lidové noviny, autor: Kateřina Eliášová) spekuluje ohledně situace s prodejem IQ testů, jsou zde ale uvedeny zavádějící a nepravdivé informace.

 

Příprava jednotných závěrečných zkoušek v učebních oborech vrcholí.

Praha, 1. prosince 2014: Rozšiřuje se databáze témat, aby bylo možné generovat každý rok jiné zadání závěrečných zkoušek.

 

Poptávku po školených výtahářích řeší v Liberci i dílčím vzděláváním absolventů příbuzných oborů

Region - Rekonstrukce zastaralých výtahů jsou skutečností, před kterou jsou v této době postaveny tisíce bytových i nebytových domů v ČR. To se nutně odráží také v oblasti vzdělávání. V Libereckém kraji našli řešení i vzděláváním dospělých z blízkých oborů. 

 

Uplatnitelnost absolventů se zlepšuje, míra nezaměstnanosti je nižší než loni

Přestože jsou dopady ekonomické krize v souvislosti s uplatnitelností na pracovním trhu stále dobře patrné, dochází v míře nezaměstnanosti absolventů středních a vyšších odborných škol k mírnému poklesu. V dubnu 2014 bylo na úřadech práce evidováno přes 29 tisíc nezaměstnaných absolventů, v meziročním srovnání je to pokles o více než 5 tisíc osob. Zatímco v dubnu 2013 byl podíl absolventů na celkové nezaměstnanosti 6,1 %, v dubnu 2014 to bylo už jen 5,1 %.

 

Rozvoj vzdělávání dospělých na středních školách pomáhá i lidem s lehkým mentálním či jiným postižením

Vzdělávání žáků se speciálními potřebami je specifickou oblastí vzdělávacího systému. V Jihočeském kraji prokazuje škola v Lišově, že lze v tomto ohledu využít i rychle se rozvíjející segment vzdělávání dospělých na středních odborných školách.

 

Hledáte práci? Poradíme, jak vyplnit motivační dopis Europassu on-line

V letošním roce rozšířil Europass nabídku svých služeb a vedle on-line přístupného životopisu a dalších dokumentů, s pomocí kterých mohou zájemci o práci prokázat vše, co umí, nabízí i on‑line přístupnou šablonu k vyplnění motivačního dopisu. Novinkou Europassu je také možnost propojení s LinkedIn pro všechny, kdo mají na této sociální síti vytvořený profesní profil. Snahou Europassu je co nejvíce usnadnit uchazečům o práci vyplnění životopisu a dalších dokumentů, které mu pomohou na trhu práce.

 

Vysokoškolské studium opouštějí nejčastěji studenti technických oborů

TZ -  Publikace  Úspěšnost absolventů středních škol a ve vysokoškolském studiu, předčasné odchody ze vzdělávání   vznikla v rámci národního projektu  VIP Kariéra II – KP .

 

Jak vnést kreativitu do škol? Pomocí strategie projektu CENTRES

Porozumět roli kreativního podnikání ve školách a dalších vzdělávacích zařízeních a objasnit důvody, proč je pro naše hospodářství a společnost důležité, napomáhá projekt CENTRES (Creative Entrepreneurship in Schools) . Je spolufinancovaný evropským programem celoživotního učení a jeho hlavním koordinátorem je British Council. V České republice odpovídá za projektovou realizaci Národní ústav pro vzdělávání.

 

Obtíže s náborem učňů začala budějovická polytechnika řešit i rozvojem vzdělávání dospělých

Region - Vzdělávání dospělých vstupuje stále víc do života středních škol. V Jihočeském kraji tradiční odborná škola v centru Českých Budějovic dokládá, že význam tohoto segmentu roste právě v období sníženého zájmu o učňovské obory .

 

Ožívající ekonomika přináší absolventům lepší vyhlídky na získání zaměstnání

Národní ústav pro vzdělávání vydává každý rok zprávu o nezaměstnanosti čerstvých absolventů. Letos je situace na trhu práce díky postupnému zlepšování ekonomické situace příznivější než loni, míra nezaměstnanosti absolventů škol poklesla napříč všemi kategoriemi vzdělání. Údaje vycházejí z předběžné zprávy, která uvádí jen základní data o frekventovaných skupinách oborů vzdělání. Podrobnější data budou k dispozici na přelomu září a října.

 

Vzdělávání žáků i dospělých dává šanci na oživení tradiční české produkce ze skla a bižuterie

Liberecký kraj - „České sklo je mrtvé…,“ hlásaly před časem dramaticky novinové titulky, přestože realita nebyla i přes existující krizi sklářského průmyslu zdaleka tak tragická. Jedním z důsledků byl podle zkušenosti pedagogů v Libereckém kraji odliv žáků ze sklářských učňovských i studijních oborů. Střední odborné školy nyní tento segment znovu pracně oživují – cestu k renesanci sklářského vzdělávání hledají i formou celoživotního vzdělávání dospělých. 

 

Zaměstnavatelé nejsou příliš spokojeni s připraveností absolventů, řešení nabízí podpora celoživotního učení a spolupráce zaměstnavatelů se školami

Na základě srovnání výsledků šetření zabývajícího se názory zaměstnavatelů na uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce z let 2004 – 2007 a 2013 vyplývá, že v současnosti jsou zaměstnavatelé méně spokojeni s připraveností absolventů škol. Studie „ Potřeby zaměstnavatelů a připravenost absolventů škol – srovnání 2004 – 2013 “ byla provedena mezi 2068 zaměstnavateli.

 

Více než polovina absolventů středních škol dostane i Europass, který jim může usnadnit získání práce v zahraničí

Tisková zpráva 25.6.2014 Téměř 65 tisíc žáků středních škol a učilišť (52 %) dostane letos jeden z dokumentů Europassu – dodatek k osvědčení. Ten se přikládá k maturitnímu vysvědčení, osvědčení o závěrečné zkoušce a výučnímu listu a popisuje obsah a úroveň studia, mj. obecné a odborné kompetence absolventa. Zaměstnavatelům dodatky objasňují, co uchazeč o práci umí a jestli se na nabízenou práci hodí.

 

30. června na učilištích končí závěrečné zkoušky, většinou je žáci skládali podle jednotného zadání

20. června 2014: Od začátku června probíhaly na školách závěrečné zkoušky v učebních oborech. Školy se mohly dobrovolně rozhodnout, zda je připraví podle vlastních představ, nebo podle jednotného zadání, vytvořeného v rámci projektu ministerstva školství Nová závěrečná zkouška 2. Pro jednotné závěrečné zkoušky se rozhodlo 441 škol s učebními obory, což představuje 88 procent, v průběhu června je skládalo celkem 27 064 žáků.

 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6   Následující   ››