Kvalita školy a kurikula – od expertního šetření ke standardům kvality
Výzkumná zpráva. Tomáš Janík a kolektiv. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-86856-80-3.
Analýza inzertní nabídky zaměstnání v denním tisku a na internetu – 2010
Studie z r. 2011 mapuje poptávku zaměstnavatelů, reprezentovanou inzercí v denním tisku a na internetu na podzim 2010.
Pilotní ověřování jednotného zadání v oborech vzdělání kategorie E
Publikace projektu NZZ z roku 2011.
Metodika tvorby jednotného zadání oborů kategorie H
Publikace projektu NZZ z roku 2011.
Vyhodnocení připomínek škol k jednotným zadáním 2010/2011
Vyhodnocení bylo vydáno v projektu NZZ v roce 2011.
Vzdělávání tvůrců jednotných zadání
Publikace projektu NZZ z roku 2011.
Monitorování průběhu závěrečné zkoušky podle jednotného zadání 2010/2011
Publikace projektu NZZ z roku 2011.
Analýza práce a potřeb poradců v oblasti kariérového poradenství na školách
Drahoňovská, Petra – Eliášková, Ivana. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 52 stran.
Národní přiřazovací zpráva ČR popisuje výsledek i celý proces přiřazování kvalifikací k jednotnému Evropskému rámci kvalifikací (EQF) v České republice, 2011.
Vyhodnocení názorů odborníků z praxe na jednotné zadání závěrečné zkoušky
Vyhodnocení vzniklo v projektu NZZ v roce 2011.
Pojetí průřezových témat – Belgie, Irsko, Finsko, Skotsko
Srovnávací analýza. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-70-0.
Pojetí klíčových kompetencí v kurikulech vybraných zemí
Srovnávací analýza. Mgr. Šárka Kocourková, PaedDr. Markéta Pastorová. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-71-7.
Kurikulární reforma na gymnáziích - případové studie tvorby kurikula
Výzkumná zpráva. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-78-6 (brož.).
Soubor studií. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-74-8.
Integrovaná výuka cizího jazyka a odborného předmětu – CLIL
Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-85-4.
Klíčové kompetence ve výuce na základní škole a gymnáziu
Vydal Národní ústav pro vzdělávání, Divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-72-4.
Kurikulární reforma na gymnáziích – od virtuálních hospitací k videostudiím
Výzkumná zpráva. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-904966-7-5
Metodická podpora pro výuku průřezových témat v gymnáziích. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-77-9.
Metodická příručka. Mgr. Alena Hesová, RNDr. Eva Zelendová a kolektiv. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-86856-76-6.
Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR
Doplněno 2 CD s poslechovými nahrávkami. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-86856-73-5
Sborník příspěvků z Metodického portálu www.rvp.cz. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-88-5
Metodický portál – příležitost pro učitele
Sborník k závěrečné konferenci projektu Metodika II. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87063-47-7
Metodická příručka. Kolektiv autorů. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-99-1
Matematická gramotnost ve výuce
Metodická příručka. Kolektiv autorů. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-97-7
Publikace "Seznamte se s CLILem" z roku 2011 obsahuje „top 12“ praktických charakteristik CLIL, které vystihují podstatu a možnosti uplatnění CLILu v českém prostředí.
Absolventi škol se zdravotním postižením a trh práce
Zpráva z průzkumu mezi školami a zaměstnavateli. Trhlíková, Jana. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 35 stran.
Pomáháme odborným školám s reformou
Informace o projektu Kurikulum S - Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání
Moderní odborná škola – Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu
Publikace vydaná v r. 2011 přináší výsledky výzkumného šetření mezi řediteli škol, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních školách.
Dálkové studium ve středním odborném vzdělávání
Cíle, očekávání a názory účastníků studia - 2010/11. Skácelová, Pavla – Vojtěch, Jiří. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 39 stran.
Analýza profesní struktury pracovních sil a struktury absolventů z pohledu sféry vzdělávání - 2010
Doležalová, Gabriela - Vojtěch, Jiří. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 68 stran.
Žákovské projekty – cesta ke kompetencím
Publikace z roku 2011 je další metodickou příručkou vydanou v rámci projektu Kurikulum S.
Výukové strategie v praxi pilotních škol
Publikace vydaná v roce 2011 sleduje výuku podle pilotních ŠVP ve školách zapojených do projektu Kurikulum S.
Pilotní ověřování jednotného zadání v oborech vzdělání kategorie E
Projekt NZZ, 2011. Ve školním roce 2010 - 2011 se příprava jednotného zadání poprvé soustředila rovněž na obory kategorie E.
Úspěšnost absolventů středních škol ve vysokoškolském studiu, předčasné odchody ze vzdělávání - 2011
Kleňhová, Michaela. – Vojtěch, Jiří. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011. 56 stran.
Metodika tvorby jednotného zadání H
Projekt NZZ 2011 - školní rok 2011/2012.
Metodika tvorby jednotného zadání E
Projekt NZZ 2011 - školní rok 2011/2012.
Nezaměstnanost absolventů škol se středním a vyšším odborným vzděláním – 2011
Burdová, Jeny – Chamoutová, Daniela. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 66 stran.
Vyhodnocení připomínek škol k jednotným zadáním 2010/2011
Statistické vyhodnocení 668 dotazníků, které školy vyplnily. Projekt NZZ, 2011.
Vzdělávání tvůrců jednotných zadání
Metodická pomoc pro tvůrce jednotných zadání, 2011.
Monitorování průběhu závěrečné zkoušky podle jednotného zadání 2010/2011
Publikace projektu NZZ, 2011.
Příklady dobré praxe SOŠ a SOU
Sborník z roku 2011 obsahuje třicet dva příkladů dobré praxe tematicky rozdělených do osmi kapitol.
Vyhodnocení názorů odborníků z praxe na jednotné zadání závěrečné zkoušky
Publikace z roku 2011 obsahuje shrnující informace o výsledcích expertního posuzování a dalším využití získaných poznatků.
Analýza inzertní nabídky zaměstnání v denním tisku a na internetu - 2010
Šťastnová, Pavlína. Praha: NÚOV 2011, 77 stran.
Sociální partnerství odborných škol
Sborník z konference 2011.
Spolupráce odborných škol s jejich sociálními partnery
Studie z roku 2011 představuje výsledky kvantitativního a kvalitativního šetření o míře spolupráce oslovených škol a sociálních partnerů při tvorbě školních vzdělávacích programů a při realizaci výuky.
Uplatnění absolventů škol na trhu práce – 2010
Burdová, Jeny – Doležalová, Gabriela – Chamoutová, Daniela – Kleňhová, Michaela – Skácelová, Pavla – Trhlíková, Jana – Úlovcová, Helena – Vojtěch, Jiří. Praha: NÚOV 2011, 99 stran. ISBN 978-80-87063-38-5.
Vzdělanostní a oborová struktura 2010/11
Vojtěch, Jiří - Chamoutová, Daniela. Praha: NÚOV, 2011. 52 stran.
Národní přiřazovací zpráva České republiky
Pracovní verze publikace k přiřazovacímu procesu v České republice, 2011.
Publikace Odborné školy a jejich sociální partneři
Brožura vydaná v roce 2011 představuje výsledky šetření na vybraných odborných školách týkajícího se sociálního partnerství odborných škol.
Realizace závěrečné zkoušky podle jednotného zadání ve školním roce 2010/2011
Materiál z roku 2011 je určen ředitelům a pracovníkům škol, které budou připravovat závěrečné zkoušky podle jednotného zadání. Dovědí se, jak mají s jednotným zadáním bezpečně nakládat a jaká jsou obecná pravidla pro přípravu jednotlivých zkoušek.
Přechod absolventů středních škol do terciárního vzdělávání
Kleňhová, Michaela. – Vojtěch, Jiří. Praha: NÚOV, 2011. 84 stran.
Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání – 2009
Doležalová, G. - Vojtěch, J.; Praha: NÚOV, 2011. 50 stran.
Minimetodika na téma skupinová práce
Leták z roku 2011 zaměřený na skupinovou práci může být cennou inspirací do vyučovacích hodin.
Elektronické publikace ePUB
Pomůcka pro učitele – Model vzájemných řízených návštěv na školách
Metodický materiál projektu Kurikulum G byl vydán v roce 2011. Jsou v něm zúročeny zkušenosti organizátorů, účastníků i hostů ze vzájemných řízených návštěv na hostitelských gymnáziích.
Minimetodika – čtenářská gramotnost
Vydal VÚP v roce 2011 na podporu činnosti učitelů v praxi.
Minimetodika k využívání obrazových materiálů
Tato minimetodika vydaný v r. 2011 má pomáhat učitelům v praxi.
Metodická příručka z roku 2011 vymezuje pojem matematické gramotnosti a nabízí metodická doporučení pro její rozvíjení. Publikace obsahuje i pracovní listy, které mohou učitelé využít ve výuce.
To nejzajímavější z Metodického portálu
Sborník příspěvků z Metodického portálu 2011.
Příručka o finanční gramotnosti
Vydal VÚP v roce 2011. Příručka přináší vymezení pojmu finanční gramotnosti, její standardy i praktické příklady.