Publikace tvoří autorské týmy, složené minimálně ze dvou autorů, přičemž v ideálním případě každý autor reprezentuje jinou školu nebo instituci. Práce autorského týmu je řízena interním editorem z týmu projektu Pospolu, který zajišťuje i průběh recenzního řízení. K publikacím se vyjadřují zástupci MŠMT, případně sociální partneři (zaměstnavatelské svazy apod.). Nakonec jsou metodické publikace zveřejněny na webu projektu Pospolu a také představovány na workshopech pro jednotlivé skupiny oborů, organizovaných v průběhu celého roku 2014.
Tvorba publikací probíhá podle harmonogramu po celou dobu trvání projektu. V první etapě v průběhu roku 2013 byly sestaveny a vydány publikace:
- Inspiromat pro technické obory (pro skupiny oborů 21, 23 a 26);
- Praktické vyučování v prostředí se složitou a nákladnou technologií a zařízením ve firmě (skupina 41);
- Realizace odborné praxe (skupina 63);
- Praktické vyučování v maturitních oborech (skupina 65);
- Metodické materiály pro obory Kadeřník, Kosmetické služby, Vlasová kosmetika (skupina 69);
- Workshopy ke zvýšení motivace žáků oboru vzdělání Zdravotnický asistent k výkonu povolání (skupina 53);
- Rozvoj čtenářských dovedností potřebných v praxi a při studiu vysokých škol uměleckého zaměření (skupina 82).
V následujících etapách jsou v průběhu roku 2014 vydávány publikace pro další skupiny oborů:
- Evaluační nástroje k ověřování odborných kompetencí (skupina 16);
- Evaluační nástroje k ověřování odborných kompetencí (skupina 28);
- Praxe žáků v prostředí se složitou technologií (skupina 29);
- Vývojové trendy v oboru (skupina 31);
- Evaluační nástroje k ověřování odborných kompetencí (skupina 32);
- Rozvoj čtenářských dovedností potřebných v praxi (skupina 72);
- Motivační workshopy se žáky zaměřené na požadavky zaměstnavatelů na osobnost pracovníka v oboru (skupina 75).
Souběžně jsou připravovány publikace s tematikou ECVET a pětice publikací s názvem Model profilové maturitní zkoušky (pro skupiny oborů 18, 33, 36, 37 a 68).
V průběhu roku 2015 vyjdou publikace s pracovními názvy:
- Podkladová publikace pro motivační workshopy se žáky o požadavcích zaměstnavatelů v oboru na osobnost pracovníka (skupina 39);
- Co žádá praxe aneb Jak připravit žáky pro praktický profesní život (skupina 43);
- Jak připravit žáky na reálné pracovní prostředí (skupina 66).
Jedna z publikací bude věnována také skupině oborů 78 (technická lycea), další vzniknou na základě pilotáže partnerství škol a zaměstnavatelů, včetně standardů odborného výcviku pro skupiny oborů 23 a 26.
Eva Rathouská a František Brož