Všechny zapojené osoby budou, stejně jako je tomu v 16 partnerstvích vzešlých z výběrových řízení, popisovat a zkvalitňovat své modely spolupráce a ověřovat jejich podobu do ledna 2015 s konkrétními žáky učebních i maturitních oborů. Monitoring spolupráce škol a firem proběhne podobně jako pilotáž modelů spolupráce v dodavatelském režimu. Jednotlivá partnerství připravují případové studie o svých modelech spolupráce, které se stanou přílohou aplikovaných modelů. Partnerství také podrobně popíšou vlastní model spolupráce a v něm organizační a finanční aspekty spolupráce a vztah spolupráce ke svým školním vzdělávacím programům. S pracovníky partnerství budeme sbírat podněty pro legislativní změny v oblasti odborného vzdělávání a formulovat představy, jak vzájemnou spolupráci zlepšit.
V některých partnerstvích budou učitelé i pracovníci firem metodicky vedeni k tvorbě jednotek výsledků učení ECVET, díky kterým je možné zpřesnit popis plánu spolupráce v daném provozu, a nabídnout tak i žákovi konkrétní rámec pro určený časový úsek odborné praxe či odborného výcviku. V partnerstvích postupně shromáždíme náměty na učební materiály, zejména k profilové maturitní zkoušce, jiné výukové a metodické materiály, nástroje na hodnocení žáků, materiály k exkurzím, k náplni stáží učitelů, náměty na učební texty pro žáky i učitele a metodicky využitelná videa.
Petr Naske