Reforma vzdělávání, představovaná v prvním desetiletí 21. století především zavedením konceptu dvoustupňového kurikula do praxe se posouvá do své další etapy, kdy je maximum pozornosti soustředěno na kvalitu procesu vzdělávání a jeho výsledky.
Mentoři do škol. Kladete si otázku k čemu?
Mentor je průvodcem pedagogickým procesem a podporuje kolegy v profesním růstu. Je specialista na vzdělávání, na vzdělávací proces.
Mentor není kontrolor, nehledá chyby. Klade učiteli otázky a spolu na ně hledají odpovědi.
Lektor je učitel dospělých, zpravidla specificky zaměřený na dílčí část odborné problematiky určitého oboru. Účastníkům vzdělávacích akcí předává vlastní zkušenost s obsahem oboru i procesem výuky. Kromě orientace ve vyučovaném oboru je od něj očekávána také vysoká míra dovedností v oblasti vzdělávání dospělých i lidské kvality a charisma.
Učitelé zapojení do projektu "Lektoři a mentoři pro školy" získají hlavně:
- příležitost pro odborný a osobní růst a rozvoj,
- rozšíření možnosti svého uplatnění, možnost efektivně předávat kolegům své zkušenosti,
- získání nových zkušeností díky setkávání s dalšími kolegy z jiných krajů ČR,
- zvýšení prestiže a společenského uznání v rámci pedagogické veřejnosti.
A v čem lze vidět přínos pro školu, jejíž učitel nebo učitelé se zapojí?
- Může realizovat vzdělávací akce pro jiné školy, stát se zařízením pro DVPP
- Bude mít proškoleného učitele, který bude přinášet do školy nové podněty a inspiraci, bude moci uplatňovat postupy, které pomohou zvýšit kvalitu výuky ve škole.
- Bude u zdroje aktuálních informací o možnostech efektivní reflexe vzdělávání, získá možnost zajistit vzdělávání svým pedagogům vlastními silami.
- Bude zavádět postupy, které lektor nebo mentor bude ovládat a zlepšovat vlastní systém vzdělávání.
- Naváže úzkou spolupráci s odbornými pracovníky z NÚV a bude mít možnost podílet se na jiných aktivitách nebo projektech v následujících obdobích.
Vaše náklady jsou hrazeny z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Další informace naleznete v našich newsletterech:
LAMS_Newsletter 1-2014.pdf LAMS_Newsletter_1-2015.pdf