Tato vzdělávací aktivita byla koncipována jako koučování dvojic reprezentujících spolupráci škol a firem (tedy vždy jeden zástupce školy a jeden zástupce firmy). Vzdělávací program obsahoval skupinový seminář, samostudium a individuální konzultace dvojic s koučem.
a) Jak probudit zájem žáků o odborné vzdělávání - 5 kurzů/6 účastníků pedagog + 6 účastníků zástupce firmy
Účastníci si ujasnili, jakými formami a metodami je efektivní probouzet a posilovat zájem žáků o vzdělávání a řemeslo.
b) Jak rozvíjet odborné kompetence žáků tak, aby se uplatnili na trhu práce – 5 kurzů/6 účastníků pedagog + 6 účastníků zástupce firmy
Dvojice se pokusily dobrat toho, jaké kompetence potřebují žáci, aby se uplatnili na trhu práce a jak se k těmto kompetencím co nejefektivněji dostat.
c) Jak rozvíjet kompetence učitelů a instruktorů pro efektivní spolupráci s partnery – 5 kurzů/6 účastníků pedagog + 6 účastníků zástupce firmy
Účastníci si ujasnili, jaké kompetence potřebují učitelé a instruktoři k tomu, aby mohla dobře probíhat spolupráce mezi školou a firmou, prodiskutovali návrhy, jak se k těmto kompetencím efektivně dopracovat.
d) Jak prohlubovat spolupráci ze strany školy se sociálními partnery – 5 kurzů/6 účastníků pedagog + 6 účastníků zástupce firmy
Dvojice se pokusily odpovědět na otázky, co může škola dělat pro maximálně efektivní a bezproblémovou spolupráci se sociálními partnery včetně toho, jak tyto partnery vyhledávat a jak podpořit jejich motivaci ke spolupráci.
e) Jak podporovat motivaci firem k větší strategické spolupráci se školou – 5 kurzů/6 účastníků pedagog + 6 účastníků zástupce firmy
Účastníci si ujasnili, jak může firma (sociální partner) efektivně ovlivňovat spolupráci se školou, jaké výhody spolupráce pro firmu přináší a z jakého důvodu by firmy měly o spolupráci usilovat.