Další publikace hledejte pomocí vyhledávače, v katalogu knihovny nebo na stránkách jednotlivých projektů.
Rozvíjíme matematické nadání žáků - náměty pro 1. stupeň ZŠ
Editorka: Eva Zelendová. Praha: NÚV, 2017. 89 s. ISBN 978-80-7481-190-6 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výtvarná výchova
Editorka: Markéta Pastorová. Praha: NÚV, 2016. 80 s. ISBN 978-80-7481-165-4 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Hudební výchova
Editorka: Markéta Pastorová. Praha: NÚV, 2016. 79 s. ISBN 978-80-7481-166-1 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Tělesná výchova
Editor: Petr Polívka. Praha: NÚV, 2016. 97 s. ISBN 978-80-7481-174-6 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Chemie
Editoři: Jakub Holec, Martin Rusek. Praha: NÚV, 2016. 105 s. ISBN 978-80-7481-168-5 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Přírodopis
Editor: Jakub Holec. Praha: NÚV, 2016. 126 s. ISBN 978-80-7481-167-8 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výchova k občanství
Editorka: Alena Hesová. Praha: NÚV, 2016. 121 s. ISBN 978-80-7481-170-8 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Zeměpis
Editor: Josef Herink. Praha: NÚV, 2016. 154 s. ISBN 978-80-7481-173-9 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Dějepis
Editor: Josef Herink. Praha: NÚV, 2016. 93 s. ISBN 978-80-7481-172-2 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Fyzika
Editor: Daniel Mareš. Praha: NÚV, 2016. 65 s. ISBN 978-80-7481-169-2 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výchova ke zdraví
Editor: Jan Tupý. Praha: NÚV, 2016. 43 s. ISBN 978-80-7481-175-3 (pdf)
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Člověk a jeho svět
Editorka: Simona Šedá. Praha: NÚV, 2016. 86 s. + přílohy. ISBN 978-80-7481-171-5 (pdf)
Metodické komentáře ke Standardům: Český jazky a literatura
Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání jsou určeny pro učitele českého jazyka na 1. a 2.
stupni základní školy. Obsahují ilustrativní úlohy k očekávaným výstupům RVP ZV na úrovni minimální, optimální a
excelentní.
Metodické komentáře ke Standardům pro základní vzdělávání: Cizí jazyk – Minimetodiky
Metodické komentáře ke standardům pro francouzský a anglický jazyk a další cizí jazyky.
Zkouška z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR - modelová verze
Druhé, upravené vydání. Praha: NÚV, 2016.
Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR.
Nový formát testu A1. Svatava Škodová, Jitka Cvejnová. Praha: NÚV, 2016.
Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z cizího jazyka pro trvalý pobyt v ČR - úrovně A1, A2
Jitka Cvejnová a kol. Praha: NÚV, 2016.
Výkladový slovník k testovým úlohám z českých reálií
Michaela Straková Tomášová a kol. Praha: NÚV, 2016.
Ověřování využití tabletů v praxi základních škol
Souhrnná zpráva projektu Vzděláváme pro budoucnost. Vydal Microsoft v roce 2015.
Bobřík informatiky - výběr úloh z národních kol soutěže 2010 až
2014
Výběr úloh z národních kol soutěže Bobřík informatiky (2010-2014) organizované katedrou informatiky Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Vaníček, Jiří; Lessner, Daniel. Praha: NÚV, 2015. 58 s.
On-line publikace z roku 2012 "Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií" je přehledná a velmi informativní příručka k tématu CLIL na 2. stupni ZŠ.
Publikace CLIL ve výuce byla vydána v roce 2012. Jejím záměrem je systematické zvyšování kompetencí v cizích jazycích žáků základní a střední školy.
Kvalita školy a kurikula – od expertního šetření ke standardům kvality
Výzkumná zpráva. Tomáš Janík a kolektiv. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-86856-80-3.
Pojetí průřezových témat – Belgie, Irsko, Finsko, Skotsko
Srovnávací analýza. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-70-0.
Pojetí klíčových kompetencí v kurikulech vybraných zemí
Srovnávací analýza. Mgr. Šárka Kocourková, PaedDr. Markéta Pastorová. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-71-7.
Kurikulární reforma na gymnáziích - případové studie tvorby kurikula
Výzkumná zpráva. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-78-6 (brož.).
Soubor studií. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-74-8.
Integrovaná výuka cizího jazyka a odborného předmětu – CLIL
Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-85-4.
Klíčové kompetence ve výuce na základní škole a gymnáziu
Vydal Národní ústav pro vzdělávání, Divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-72-4.
Kurikulární reforma na gymnáziích – od virtuálních hospitací k videostudiím
Výzkumná zpráva. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-904966-7-5
Metodická podpora pro výuku průřezových témat v gymnáziích. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-77-9.
Metodická příručka. Mgr. Alena Hesová, RNDr. Eva Zelendová a kolektiv. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-86856-76-6.
Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR
Doplněno 2 CD s poslechovými nahrávkami. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-86856-73-5
Sborník příspěvků z Metodického portálu www.rvp.cz. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87000-88-5
Metodický portál – příležitost pro učitele
Sborník k závěrečné konferenci projektu Metodika II. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2011. ISBN: 978-80-87063-47-7
Metodická příručka. Kolektiv autorů. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-99-1
Matematická gramotnost ve výuce
Metodická příručka. Kolektiv autorů. Vydal NÚV, divize VÚP, 2011. ISBN: 978-80-87000-97-7
Publikace "Seznamte se s CLILem" z roku 2011 obsahuje „top 12“ praktických charakteristik CLIL, které vystihují podstatu a možnosti uplatnění CLILu v českém prostředí.
Minimetodika na téma skupinová práce
Leták z roku 2011 zaměřený na skupinovou práci může být cennou inspirací do vyučovacích hodin.
Pomůcka pro učitele – Model vzájemných řízených návštěv na školách
Metodický materiál projektu Kurikulum G byl vydán v roce 2011. Jsou v něm zúročeny zkušenosti organizátorů, účastníků i hostů ze vzájemných řízených návštěv na hostitelských gymnáziích.
Minimetodika – čtenářská gramotnost
Vydal VÚP v roce 2011 na podporu činnosti učitelů v praxi.
Minimetodika k využívání obrazových materiálů
Tato minimetodika vydaný v r. 2011 má pomáhat učitelům v praxi.
Metodická příručka z roku 2011 vymezuje pojem matematické gramotnosti a nabízí metodická doporučení pro její rozvíjení. Publikace obsahuje i pracovní listy, které mohou učitelé využít ve výuce.
To nejzajímavější z Metodického portálu
Sborník příspěvků z Metodického portálu 2011.
Příručka o finanční gramotnosti
Vydal VÚP v roce 2011. Příručka přináší vymezení pojmu finanční gramotnosti, její standardy i praktické příklady.
Informační a komunikační technologie ve škole
Kolektiv autorů Vydal VÚP v Praze, 2010. ISBN: 978-80-87000-31-1.
Sborník příspěvků z Metodického portálu Kolektiv autorů Vydal VÚP v Praze, 2010. ISBN: 978-80-87000-30-4.
Vzdělávání nadaných dětí a žáků
Přehled základních dokumentů. Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2010.
Kurikulárni reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol
Výzkumná zpráva Kolektiv autorů Vydal VÚP v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-36-6.
Podpora vzdělávání k udržitelnému rozvoji
Studie kol. autorů Vydal VÚP v Praze, 2010.
Zkouška z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR
Modelová verze Vydal VÚP v Praze, 2010.
Příručka pro učitele Kolektiv autorů Vydal VÚP v Praze, 2010. ISBN: 978-80-87000-41-0.
Vyhledáváme rozumově nadané žáky
Metodická příručka Kolektiv autorů Vydal VÚP v Praze, 2010 ISBN 978-80-87000-42-7.
Sborník příspěvků z národní konference Metodického portálu pořádané 10. listopadu 2010 v Brně Kolektiv autorů Vydal VÚP v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-44-1.
Informační brožura projektu KURIKULUM G, VÚP 2010. ISBN 978-80-87000-46-5.
Analýza vydaná v roce 2010. Téma: zapracování finanční gramotnosti do ŠVP středních odborných škol.
Kolektiv autorů. Vydal VÚP v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-45-8.
Výběr úloh z národních kol soutěže z let 2008 a 2009. Vydal VÚP v Praze, 2009. ISBN: 978-80-87000-26-7.
Zpracováno v r. 2007 na základě § 9 - 11 a § 185 odst. 4 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).